خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

پکن از افزایش همکاری‌ با روسیه و آمریکا استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۷۶

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که این کشور از ایده افزایش همکاری‌های سه‌جانبه میان روسیه، چین و آمریکا استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز – پنجشنبه – به خبرنگاران گفت که چین از ایده افزایش همکاری‌های سه‌جانبه با روسیه و آمریکا برای مبارزه مشترک با چالش‌های جهان مدرن حمایت می‌کند.

این دیپلمات ارشد چینی در خصوص اظهارات روز چهارشنبه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر افزایش همکاری‌های سه‌جانبه روسیه، چین و آمریکا اظهار داشت: «‌‌چین، روسیه و آمریکا رهبری قدرت‌های جهانی را بر عهده دارند و آن‌ها اعضا دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند. ما مسئولیت سنگینی برای صلح، ثبات و توسعه جهان بر عهده داریم.»

وی گفت: «پکن تاکنون در راستای تعمیق روابط، همکاری‌های استراتژیک با روسیه گام برداشته و همچنین برای توسعه روابط بر پایه اعتماد با روسیه و آمریکا تلاش کرده است تا از این طریق برای حل چالش‌های جهان مدرن اقدام کنند.»

چونینگ همچنین افزود که طرف روسی مکرراً اعلام کرده است که اهمیت بالایی برای روابط روسیه و چین قائل بوده و آن‌ها را در سطوح بالایی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. وی گفت: «‌ما از چنین رویکردی استقبال می‌کنیم.»‌ وی اضافه کرد که روابط و همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور به بالاترین سطح رسیده و دو طرف طرح‌هایی برای همکاری در خصوص مسائل منطقه‌ای و صلح، ثبات و توسعه جهانی دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز