خبرگزاری کار ایران

توافق کوزوو و صربستان درمورد کاهش تنش‌های دوجانبه

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۲۹

رهبران کوزوو و صربستان توافق کردند تنش‌ها در روابط این دو کشور را کاهش دهند و روند مذاکرات را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران کوزوو و صربستان توافق کردند تا تنش‌های به وجود آمده طی هفته‌های گذشته را کاهش داده و روابط طرفین را ملایم و گفت‌و‌گو‌ها در سطوح بالا میان طرفین را آغاز کنند.

«فدریکا موگرینی» رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت که وی از گفت‌و‌گو‌های دوجانبه میان «هاشیم تاچی» رئیس‌جمهوری و «عیسی مصطفی» نخست‌وزیر کوزوو با «تومیسلاف نیکولیک»‌ و «الکساندر ووچیک» همتایان صرب‌شان، دلگرم شده است.

موگرینی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این گفت‌و‌گو‌ها در چند روز آینده آغاز می‌شود، گفت که این رهبران «توافق کردند تا تنش‌ها را پشت سر گذاشته و بر روی همکاری‌های پیش رو تمرکز کنند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، حرکت به سوی عادی‌سازی روابط در صورتی که دو طرف خواستار پیگیری روابط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپایی باشند، ضروری است.

اختلاف جدید بین پریشتینا و بلگراد بعد از اعزام قطاری از مسافران صرب به مقصد شمال کوزوو آغاز شد.

روی این قطار نوشته شده بود «کوزوو جزیی از صربستان است». به همین دلیل به این قطار اجازه ورود به خاک کوزوو داده نشد. این موضوع، خشم مقام‌های صرب را برانگیخت. گفتنی است که صربستان استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسد و از این رو، برای عبور قطار مذکور درصدد کسب اجازه از «پریشتینا» برنیامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز