خبرگزاری کار ایران

ترامپ امروز دستور ساخت دیوار در مکزیک را صادر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۷۹

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز دستور ساخت دیوار مرزی مکزیک را خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است امروز – چهارشنبه – دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک را بدهد.

این نخستین اقدام در روز‌های  اخیر در راستای سخت‌گیری و تشدید مقابله با مهاجران و تقویت امنیت ملی است. این اقدامات قرار است شامل کاهش تعداد پناه‌جویانی که در آمریکا مستقر می‌شوند و همچنین جلوگیری از ورود پناه‌جویان از کشورهایی چون سوریه که «در معرض تروریسم»‌ هستند، بشود.

قرار است در روز‌های آینده دستورات بیشتری در این حوزه صادر شود. چنین احکامی شامل مورد بررسی قرار دادن ادامه طرحی بازداشتی به نام «فهرست سیاه»‌ نیز می‌شود که زمانی محرمانه بوده است و در آن از تکنیک‌های بازجویی پیشرفته نیز استفاده می‌شده است. از دیگر موارد نیز می‌توان به باز نگاه داشتن زندان گوانتانامو و تروریستی خواندن سازمان اخوان المسلمین اشاره کرد.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «فردا روز بزرگی برای امنیت ملی است. در کنار بسیاری از کارها، ما فردا، ساخت دیوار را آغاز می‌کنیم.»‌

قرار است ترامپ با حضور در وزارت امنیت کشور دستور اجرایی خود برای ساخت دیوار را صادر کند. این در حالی است که قرار است امروز «لوئیس ویدگارای» وزیر امور خارجه مکزیک برای آماده‌سازی دیدار «انریکو پنا نیه‌تو» رئیس‌جمهوری مکزیک از آمریکا و دیدار با رئیس‌جمهوری این کشور تا پایان ماه جاری میلادی وارد واشنگتن شود.

ساخت دیوار یکی از شعار‌های اصلی کارزار انتخاباتی ترامپ بود که در جریان آن ترامپ متعهد شده بود از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز