خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ کرملین:

هنوز برای اظهارنظر در خصوص طرح اتمی ترامپ خیلی زود است

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به طرح رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره کاهش تسلیحات اتمی، اظهار نظر در خصوص آن را به زمان دیگری موکول کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز – دوشنبه – گفت که هنوز برای اظهار نظر در خصوص طرح ارائه شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا  کاهش تسلیحات اتمی خیلی زود است. 

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا طرحی مبنی بر امضای توافقنامه با مسکو در رابطه با کاهش سلاح‌های اتمی در قبال لغو تحریم‌های وضع شده به دلیل بحران اوکراین، مطرح کرده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز گذشته در روزنامه « تایمز آو لاندن» منتشر شد، گفت که وی طرحی برای لغو تحریم‌های روسیه که به دلیل الحاق کریمه به خاک این کشور از سوی آمریکا وضع شده است، دارد. وی گفت که این تحریم‌ها در قبال معاهده کاهش سلاح‌های اتمی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برداشته خواهد شد.

دیمیتری پسکوف در کنفرانس خود با خبرنگاران گفت که روسیه قبل از آن که اظهار نظری در رابطه با این طرح کند، تا زمانی که ترامپ به سمت ریاست‌جمهوری منصوب شود، صبر خواهد کرد.

وی افزود که در حال حاضر هیچ‌گونه گفت‌و‌گویی در زمینه کاهش سلاح‌های اتمی میان ما و آمریکا وجود ندارد و مسکو همچنین قصدی برای مطرح کردن مسئله تحریم‌ها در مذاکرات با کشور‌های خارجی از جانب خود را نیز ندارد.

این مقام روس همچنین گزارش‌های رسانه‌ای در رابطه با جلسه از پیش طراحی شده میان پوتین و ترامپ را رد کرد.

وی گفت: «‌هیچ کدام از این اظهارات در رابطه با توافق‌های اولیه در رابطه با چنین اجلاسی با واقعیت سازگار نیست.»‌

سخنگوی کرملین افزود: «‌هم اینک هیچ توافقی وجود ندارد. طرح‌ها یا هرگونه آماده‌سازی برای چنین اجلاسی در جریان است چرا که رئیس‌جمهوری روسیه و ترامپ چنین موضوعی را به بحث و گفت‌و‌گو نگذاشته‌اند.»

پسکوف در پاسخ به پرسشی مبنی بر توافق کرمیلین با دیدگاه‌های ترامپ در رابطه با از کار افتاده بودن ناتو گفت که کرملین تا کنون بارها چنین نکته‌ای را خاطرنشان کرده است.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۶۰۰