خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری یونهاپ:

کره‌شمالی اهدافی برای توسعه موشک‌های بین‌قاره‌ای در نظر گرفته است

خبرگزاری یونهاپ به نقل از دیپلمات سابق کره‌شمالی گزارش داد که این کشور اهدافی برای توسعه موشک‌های بین‌قاره‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، خبرگزاری یونهاپ به نقل از دیپلمات پیشین کره‌شمالی که در لندن مشغول به کار بوده و سپس به کره‌جنوبی گریخته است، گزارش داد که رهبری کره‌شمالی اهدافی برای توسعه موشک‌های بین‌ قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای تا پایان سال ۲۰۱۷ و آغاز سال ۲۰۱۸ تعیین کرده است.

وی گفت: «کره‌شمالی با در نظر گرفتن تغییرات به وجود آمده در آمریکا و کره‌جنوبی، اهدافی برای توسعه کلاهک‌های هسته‌ای کوچک که بر روی موشک‌ها قرار گرفته و به آمریکا برسد، دارند. این اهداف قرار است تا اواخر سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ اجرایی شوند.»

در عین حال، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در تاریخ پنجم ژانویه گزارش داد مراحل آماده‌سازی برای آزمایش موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای در کره‌شمالی در حال اتمام است.

 «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در پیام سال نو میلادی خود به مردم گفت که «کره‌شمالی در صورت عدم توقف سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال این کشور، پتانسیل‌های نظامی خود را تقویت خواهد کرد.»

وی تاکید کرد که تعهد رهبری این کشور به ایده «توسعه همزمان اقتصاد و تقویت پتانسیل‌های بازدارنده اتمی» همچنان به قوت خود باقی است. اون در این سخنان، کره‌شمالی را «یک قدرت اتمی در شرق» ‌خوانده است.

مصوبه‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره‌شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع کرده است. پیونگ‌یانگ بر پایه اصل دفاع از خود در قبال سیاست‌های خصمانه واشنگتن، این اسناد سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

کد خبر : ۴۴۵۸۰۲