خبرگزاری کار ایران

نهادهای اطلاعاتی آمریکا:

پوتین قصد حمایت از ترامپ در انتخابات را داشته است

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا، رئیس‌جمهوری روسیه قصد حمایت از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در جریان انتخابات را داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از کریستین ساینس مانیتور، جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای منحرف کردن انتخابات آمریکا در راستای منافع «دونالد ترامپ» رئیس‌جهموری منتخب این کشور تلاش کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی ملی آمریکا، عملیات پیچیده و منظم روسیه شامل ترکیبی از حمله‌های سایبری، تبلیغات گسترده و اخبار غیرواقعی برای «تحت تاثیر قرار دادن باور و اعتقاد عمومی به فرایند دموکراتیک انتخابات آمریکا، بدنام کردن نامزد دموکرات انتخابات و آسیب رساندن به انتخاب وی بوده است.»

در حالی که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روسیه را برای حمله‌های سایبری انتخاباتی در سازمان‌های مرتبط با حزب دموکراتیک مقصر دانسته و مسکو را در این ارتباط تحریم کرده است، به نظر می‌رسد که این گزارش غیر طبقه‌بندی شده، کامل‌ترین گزارش منتشره در رابطه با این عملیات است که بر اساس اعلام آژانس‌های اطلاعاتی بنا به دستور پوتین برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه آمریکا و بی‌اعتبار کردن کارزار کلینتون انجام شده است.

این گزارش اعلام کرده است که «پوتین و دولت روسیه موفق شده‌اند تا تمایل خود به انتخاب ترامپ را به طور عملی گسترش دهند. زمانی که برای مسکو مسجل شده که کلینتون ممکن است در انتخابات پیروز شود، تیم روسیه روی تحت تاثیر قرار دادن احتمال ریاست‌جمهوری وی تمرکز کرده است.»

پیش از انتشار این یافته‌های اطلاعاتی که از نتایج تحقیقات سازمان‌های سیا، اف‌بی‌آی و امنیت ملی حاصل شده، مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی و مجریان قانون، ترامپ را در جریان این حمله‌ها و دخالت روسیه در آن‌ها قرار داده‌ بودند.

در بیانیه‌ منتشر شده از سوی ترامپ، وی این جلسه را «سازنده» خوانده و اذعان کرده است که کشور‌هایی چون روسیه و چین تلاش کرده‌اند تا برخی از سازمان‌های آمریکایی را هک کنند. البته رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با نتایج منتشر شده موافق است و همچنین به طور مشخص روسیه را برای حمله‌های سایبری در جریان کارزار انتخاباتی‌اش، مقصر ندانسته است.

 

کد خبر : ۴۴۵۳۵۷