خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

کشته شدن پلیس در اعتراضات مکزیک، آمادگی جبهه فتح الشام برای از سرگیری عملیات‌های تروریستی، دستگیری مظنونان به قتل نیروهای پلیس مصر، تسلیم ده‌ها نفر از عناصر مسلح سوری، انفجارخودروی بمب‌گذاری شده در بغداد، رئیس‌جمهور آمریکا پیش قراول مبارزه با تروریسم، انتصاب رئیس جدید سازمان اطلاعات آمریکا، حملات سنگین توپخانه‌ای ارتش یمن به مواضع متجاوزان سعودی و افزایش مصرف مواد مخدر و روانگردان دربین دانش آموزان مالزیایی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا در جریان اعتراضات مردم مکزیک علیه تصمیم دولت این کشور در رابطه با افزایش قیمت بنزین یک پلیس کشته و همچنین 250 معترض نیز بازداشت شدند.

* یک مقام آگاه نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کرد جبهه فتح الشام (النصره) با دستور و حمایت ترکیه، خود را برای اقدامات تروریستی جهت تضعیف روند توافقنامه آتش‌بس در سوریه آماده می‌کند.

* مصر اعلام کرد در عملیات پلیس این کشور علیه مظنونان حمله تروریستی به مقر پلیس و کشته شدن 6 نیروی امنیتی، یک تروریست کشته و سه نفر دیگر دستگیر شدند.

* ده‌ها تن از مسلحان سوری در راستای تحقق آشتی ملی سلاح‌ خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.

* در پی انفجار یک خودروری بمب‌گذاری شده در مرکز بغداد، پایتخت عراق دست‌کم یک نفر کشته و 5 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

* چهار زندانی یمنی محبوس در زندان «گوانتانامو» آزاد و وارد عربستان سعودی شدند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یادداشت خداحافظی خود، «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور را پیش‌قراول مباره با تروریسم خصوصا «القاعده» خواند.

* «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، «دان کوتز» سناتور سابق را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) منصوب خواهد کرد.

* در حملات توپخانه‌ای ارتش یمن به مواضع نیروهای متجاوز سعودی در منطقه نجران دست‌کم 6 نظامی سعودی کشته و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

* مقامات کشور مالزی با ابراز نگرانی از افزایش استفاده از مواد مخدر و داروهای روان‌گردان در بین دانش‌آموزان این کشور از عزم دولت این کشور برای مقابله با عاملان تولید و توزیع این مواد و همچنین پیش‌گیری از گرایش جوانان به مواد مخدر و روان‌گردان توسط برنامه‌های آموزشی خبر داد.

 

 

کد خبر : ۴۴۵۱۱۹