خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

تماس تلفنی پوتین و اردوغان، انهدام باند تروریستی در تونس، دیدار اسد با نمایندگان پارلمان اروپا، حمله خمپاره‌ای مجدد به سفارت روسیه در سوریه، واگذاری جزایر مصری به عربستان، فرار ۵۰هزار مسلمان از میانمار به بنگلادش و اخراج ۳۵ دیپلمات روس از آمریکا از مهم‌ترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، روسای جمهور روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی در رابطه با مسائل سوریه بحث و تبادل نظر کردند. پوتین در این گفتگو تاکید کرد که گروه‌های تروریستی مشمول توافق آتش‌بس اخیر بین دولت و مخالفان مسلح نمی‌شوند.

نیروهای امنیتی تونس باند تروریستی «عقبه بن نافع» وابسته به گروه تروریستی القاعده را در شرق این کشور شناسایی و منهدم کردند. تمامی اعضای این باند دستگیر شدند.

بشار اسد رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با نمایندگان پارلمان اروپا تاکید کرد که بحران سوریه فقط و فقط به دست مردم این کشور حل می‌شود.

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از حمله مجدد خمپاره‌ای به سفارت این کشور در دمشق خبر داد که البته تلفاتی دربر نداشته است.

به رغم اعتراض‌های گسترده مردمی و مخالفت دادگاه عالی مصر، دولت این کشور طرح واگذاری دو جزیره راهبردی «تیران» و «صنافیر» به عربستان را تایید کرد.

وزارت خارجه بنگلادش اعلام کرد که ۵۰هزار مسلمان روهینگایی طی سه ماه گذشته برای نجات جان خود در مقابل سرکوب‌های خونین ارتش میانمار به بنگلادش پناه آورده‌اند.

آمریکا، روسیه را به اتهام حمله سایبری علیه کمیته مرکزی حزب دموکرات و ایجاد مزاحمت برای دیپلمات‌های آمریکایی تحریم کرد. دولت آمریکا ۹ شخص حقیقی و حقوقی از جمله دو سازمان اطلاعاتی روسیه را تحریم و دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس از ایالات متحده را صادر کرد.

 

کد خبر : ۴۴۲۸۹۷