خبرگزاری کار ایران

مسکو واشنگتن را به اقدام متقابل تهدید کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد جدید آمریکا در خصوص وضع تحریم های جدید علیه روسیه به این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از دروغ‌های مداوم آمریکا در خصوص هکرهای روسی و دخالت روسیه در انتخابات خسته شده‌ایم.

وی ادامه داد: اوباما این اطلاعات غلط را به عنوان بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن به شکست خود تکرار می‌کند.

زاخاروا تاکید کرد اگر مقامات واشنگتن، روسیه را به بهانه حمله سایبری علیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تحریم‌های اقتصادی مواجه کند با اقدام متقابل روسیه مواجه خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد روسیه از تمام امکانات و شیوه‌های ممکن برای اقدام متقابل استفاده خواهد.

زاخاروا تصریح کرد: به اقدام‌های خصمانه آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد و اگر اقدامی علیه دیپلمات‌های روسیه در آمریکا صورت بپذیرد، اقدامی مشابه علیه دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در روسیه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اقدام آمریکا و همچنین اتهام دخالت هکرهای روسی و حمله سایبری روسیه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن مسکو تلقی کرد.

پیش از این «لیندزی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرده بود که مسکو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا پا را از حد خود فراتر گذاشته است و به همین جهت تحریم‌های جدیدی برای روسیه مدنظر گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر ادامه تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا افزود: تحریم‌های سختی علیه روسیه، به ویژه شخص پوتین وضع خواهد شد.

کد خبر : ۴۴۲۷۹۱