خبرگزاری کار ایران

دفتر بنیامین نتانیاهو:

به قطعنامه شورای امنیت پایبند نیستیم

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رژیم به مفاد قطعنامه‌ای که شورای امنیت برای پایان شهرک‌سازی در اراضی فلسطینیان تصویب کرد، پایبند نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، در این بیانیه آمده است: «اسرائیل این قطعنامه خصمانه و شرم‌‌آور را رد می‌کند و به مفاد آن پایبند نخواهد بود».

این بیانیه همچنین به رأی ممتنع آمریکا در شورای امنیت هم اشاره کرده و در انتقاد از آن آورده است: «آمریکا نتوانست از اسرائیل در برابر این تبانی محافظت کند، بلکه حتی در پشت پرده با آن همدستی کرد.»

بیانیه دفتر «بنیامین نتانیاهو» خاطرنشان کرده تل‌آویو برای خنثی کردن آثار منفی این قطعنامه چشم به راه همکاری با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، و «دوستان و متحدان» خود در کنگره آمریکا است.

شورای امنیت جمعه شب به قطعنامه‌ای که هدف آن پایان شهرک‌سازی رژیم صهیوینستی در زمین‌های متعلق به فلسطینیان است، رأی مثبت داد. ۱۴ عضو شورای امنیتی به این قطعنامه رای مثبت دادند و ایالات متحده آمریکا رای ممتنع داد.

بر اساس این پیش‌نویس، رژیم صهیونیستی ملزم می‌شود «فوراً و به‌طور کامل همۀ فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند».

در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: «شهرک سازی اسرائیل بقای راه حل دو کشوری را به شدت به خطر می‌اندازد و مانعی در برقراری صلح است».

رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به تصویب این قطعنامه، سفرای این رژیم در نیوزیلند و سنگال را فراخواند.

 

 

 

کد خبر : ۴۴۰۸۶۲