خبرگزاری کار ایران

در پی کشف مدارک هویتی در کامیون؛

پلیس آلمان به دنبال شهروند تونسی است

پلیس آلمان تحقیقات خود را برای دستگیری شهروند تونسی آغاز کرده است که مدارک وی در کامیونی که به بازار کریسمس شهر برلین حمله کرد، پیدا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تلگراف، پیدا شدن این مدارک احتمال ارتباط این حمله با گروه تروریستی داعش را افزایش داده است.

در این حمله مرگبار دست کم ۱۲ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش روزنامه «آلگماینه سایتونگ» و روزنامه «بیلد»، فرد مظنون بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارد و دارای سه نام مختلف است.

مدارک پناهندگی مربوط به فرد مظنون در کابین کامیون پیدا شده است. فرد مظنون متولد تونس و ساکن ایالت راین-وستفالن شمالی است.

در حادثه دوشنبه گذشته علاوه بر راننده لهستانی کامیون ۱۲ شهروند آلمانی کشته شدند. همچنین منابع پزشکی اعلام کرده‌اند وضعیت جسمی ۱۴ نفر از مجروحان این حادثه وخیم است.

این حادثه خاطرات حادثه ۱۴ جولای در شهر نیس فرانسه که در آن یک کامیون به تجمع مردم حمله کرده و منجر به کشته شدن ۸۶ نفر شد را در اذهان زنده می‌کند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش ادعا کرد این عملیات توسط یکی از عناصر این گروه انجام شده که در پاسخ به حملات ائتلاف ضد داعش به مواضع این گروه صورت گرفته است.

بخشی اعظمی از عناصر افراطی گروه‌های تروریستی از کشور تونس هستند. حدود پنج‌ هزار‌ و‌ ۵۰۰ نفر از اتباع تونس در کشورهای عراق، سوریه و لیبی در قالب گروه‌های تروریستی در حال مبارزه هستند.

پیش از این یک پناهنده ۲۳ ساله پاکستانی به ظن ارتباط با این حمله دستگیر شده بود که به دلیل فقدان مدارک و شواهد کافی آزاد شد.

 

کد خبر : ۴۴۰۲۸۵