خبرگزاری کار ایران

خالد مشعل:

محافل بین‌المللی از فرصت دادن به دشمن صهیونیستی جلوگیری کنند

خالد مشعل خواستار حمایت گسترده از آرمانهای فلسطین در جامعه بین‌الملل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "خالد مشعل" دیروز چهارشنبه با ایراد نطقی در مراسمی که دانشکده الهیات دانشگاه قطر به مناسبت "روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین" برگزار کرده بود، خواستار جلوگیری از هرگونه فرصت دادن به دشمن صهیونیستی شد.

وی بر لزوم تداوم این تلاش‌ها و نقش آنها در رسوا سازی سیاست های رژیم صهونیستی در برابر افکار عمومی جهان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم نمادین تنها یادآور اهمیت مساله فلسطین نیست، بلکه تصویرگر روحیه و اراده‌ای است که می‌خواهد مساله فلسطین را در جان و دل امت زنده و پویا نگه دارد و عزم و اراده آنان را برای تقویت پایداری ملت فلسطین تداوم بخشد.

این مقام بلند پایه حماس ضمن تقدیر و تشکر از تمامی تلاش‌های محافل رسمی و مردمی در جهت حمایت از مساله فلسطین، به دانشجویان قطری نقش آفرینی کشورشان در زمینه حمایت از ملت فلسطین و نوار محاصره شده غزه را یادآوری کرد و از امت و جوانان آن خواست تا برای حمایت از آرمان فلسطین دست به اقدامات عملی بزنند.

مشعل تصریح کرد که بسیاری از ملت های جهان به درنده خویی اسرائیل پی برده‌اند، این مساله در تحریم اقتصادی و علمی اسرائیل کاملاً مشهود است.  

وی ادامه داد که به رغم وجود مسائل داغ و بحران‌های کنونی، مساله فلسطین همچنان به خاطر جایگاه فلسطین و قدس نزد امت، آرمان جوهری آنان به شمار می‌رود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که باید اعراب و مسلمانان نسبت به آرمان های امت خود اهتمام بیشتری داشته باشند، اعراب و مسلمانان دل بزرگی دارند، آنان بسان پدری مهربان هستند که اگر دو یا ده فرزند داشته باشد می تواند مهر همه آنان را در دلش خود جای دهد.

وی خاطرنشان ساخت که نباید میان مسائل داغ امت تبعیض قائل شویم و برخی از آنها را مهمتر از برخی دیگر بدانیم.

وی توضیح داد که آرمان فلسطین همچنان محوریت تاریخی خود را حفظ کرده است و در سرلوحه آرمان ها قرار دارد، دشمن صهیونیستی نه تنها برای فلسطینیان، بلکه برای کل امت و بشریت خطر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد که پروژه صهیونیستی غربی در گذشته ویران سازی عراق را در دستور کار خود قرار داده بود و اکنون نیز در جهت نابودی سوریه و ادامه خونریزی در آن و تجزیه منطقه عربی و دامن زدن به فرقه گرایی تلاش می‌کند.

کد خبر : ۴۳۳۶۲۲