خبرگزاری کار ایران

ترکیه اتحادیه اروپا را تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۶۸۹

وزیر خارجه ترکیه اتحادیه اروپا را تهدید کرد، چنانچه توافق لغو ویزای شهروندان ترکیه در این اتحادیه به سرعت اجرایی نشود، این کشور توافقنامه پناهجویان را لغو خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با روزنامه «نویه تسورشر»، اتحادیه اروپا را تهدید کرده است، چنانچه توافق لغو ویزا به سرعت اجرایی نشود، این کشور توافقنامه پناهجویان را لغو خواهد کرد.

چاوش‌اوغلو هشدار داده است: «صبر ما رو به پایان است. ما منتظر جواب [اتحادیه اروپا] در همین روزها می‌مانیم. اگر جواب نرسد، ما توافق را لغو می‌کنیم.»

به گفته وزیر خارجه ترکیه، این کشور به درخواست اتحادیه اروپا قانون ضد ترور خود را تغییر داده است و به توافق‌نامه‌ای که با اتحادیه اروپا بسته شده، پایبند است و انتظار دارد که اتحادیه اروپا نیز همین کار را انجام دهد.

ترکیه سال‌هاست که به دنبال توافقی با اتحادیه اروپاست که به موجب آن شهروندان ترک بدون نیاز به ویزا بتوانند با گذرنامه‌های قانونی خود در منطقه شنگن تردد داشته باشند. اتحادیه اروپا مجموعا ۷۲ شرط را از جمله اعمال اصلاحات در قانون ضد ترور، برای لغو ویزا قائل شده که ترکیه نخست باید این شروط را برآورده سازد.

در جریان مذاکرات میان ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویی که به امضای «توافقنامه پناهجویان» منجر شد، دو طرف به توافق رسیدند که لغو ویزا برای شهروندان ترکیه را تا تابستان سال ۲۰۱۶ به جریان بیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز