خبرگزاری کار ایران

کرملین:

فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهوری آمریکا شود

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید فرقی نمی‌کند از میان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، چه کسی پیروز شود و مخاطرات رویارویی احتمالی با او چقدر باشد

به گزارش ایلنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، روز پنجشنبه به شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی» گفت، فرقی نمی‌کند از میان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، چه کسی پیروز شود و مخاطرات رویارویی احتمالی با او چقدر باشد.

سکوف عنوان داشت: روسیه «برای حفظ منافع ملی خود، هر کاری لازم باشد» می‌کند.

سخنگوی کرملین افزود: «ما هنوز یک کشور قدرتمند هستیم که می‌تواند از منافع ملی خود مراقبت کند.»

وی در عین حال افزوده است روسیه حاضر است با هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا که قدرت را در درست گیرد، وارد تعامل شود.

او می‌گوید اگر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه، بر سر کار بیاید و «بخواهد روابط خوبی با روسیه برقرار کند، بسیار استقبال می‌کنیم» و اگر «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات از طرف آمریکایی‌ها انتخاب شود، و اگر آماده باشد تا در مقابل روسیه گامی به پیش بگذارد، بسیار استقبال می‌کنیم.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، در تقریبا همه مواردی که مناظره کرده و نطقه‌نظرات خود را مطرح کرده‌اند، یا رویه‌ای کاملا متفاوت پیشه‌ کرده، رویکردی در تضاد با دیگری ارائه داده‌اند یا به انتقاد از رقیب خود پرداخته‌اند. از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در پیوند با سیاست خارجی واشنگتن، مسئله روسیه است. ترامپ در موارد مختلفی از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ستایش کرده و حتی او را سیاستمدار بهتری از «باراک اوباما» یا کلینتون توصیف کرده‌است. این اظهارنظرها در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا بی‌سابقه بوده است.

هیلاری کلینتون از سوی دیگر، از منتقدان سیاست روسیه است و ترامپ را آلت دست مسکو توصیف کرده است.

کد خبر : ۴۲۳۲۲۸