خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

عملیات «رقه» بدون مشارکت کردها انجام شود

وزیر خارجه ترکیه گفت که عملیات موسوم به «سپر فرات» تا تصرف شهر «الباب» ادامه می‌یابد و عملیات آزادسازی رقه نیز باید بدون مشارکت کُردها انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، امروز- چهارشنبه- تأکید کرد، وضعیت ایجاب می‌کند که از نیروهای بومی برای عملیات آزادسازی رقه، پایتخت خودخوانده داعش در سوریه استفاده شود و نباید شبه‌نظامیان کُرد در آن شرکت کنند.

اوغلو اظهار داشت، نظامیان ترکیه و جنگجویان گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» که تحت حمایت ترکیه هستند، تا تصرف الباب به عملیات خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به حمله هوایی امروز ارتش سوریه به مواضع نیروهای «سپر فرات» در ریف شمالی حلب، گفت، این اقدام باعث توقف عملیات ما نخواهد شد.

براین اساس، شبه‌نظامیان کرد سوری که بخش عمده‌ای از «نیروهای سوریه دموکراتیک» را تشکیل می‌دهند و تحت حمایت آمریکا هستند، در یک سال گذشته نقشی کلیدی در مبارزه با داعش ایفا کرده و توانسته‌اند مناطق زیادی را از کنترل این گروه خارج کنند. 

با این حال، «صالح مسلم» رئیس مشترک «حزب اتحاد دموکراتیک» تصریح کرد، کردهای سوریه می‌ترسند چنانچه در بیرون راندن داعش از شهر رقه شرکت کنند، ترکیه «از پشت به آنها خنجر بزند و کوبانی را اشغال کند.»

کد خبر : ۴۲۲۸۵۶