خبرگزاری کار ایران

انتقاد پوتین از دموکراسی غربی

رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از «دموکراسی» غربی آن را عامل تروریسم و دولت‌های شکست خورده دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد شدید از سیاست‌های مداخله‌جویانه کشور‌های غربی گفت که تغییرات اجتماعی اثرگذار باید از سطوح پایین آغاز شود و اعمال آن از خارج، قابل قبول نیست.

وی در مصاحبه‌ای در «اجلاس اقتصادی شرقی» گفت که اتفاق‌های دهه گذشته،‌ تئوری‌های سیاست خارجی غربی در مداخله‌ها به بهانه حقوق بشر،‌ نبرد‌های آزادی‌خواهانه و دخالت‌های خارجی در تقویت مخالفان، منجر به پرورش زمینه‌های تروریسم و دولت‌های بی‌ثبات شده است.

پوتین افزود: «همیشه بر این نظر بوده‌ام که شما نمی‌توانید مسائل در رابطه با نظام های سیاسی و تغییر سیاسی در این نظام‌ها را از بیرون اعمال کنید. مطمئنم که اتفاق‌های دهه گذشته به این اطمینان افزوده است. در این زمینه می‌توان به تلاش‌ها در دموکراتیزه کردن عراق و لیبی اشاره کرد که منجر به تخریب سیستم‌های دولتی و بروز تروریسم شده است.»

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین افزود: «آیا شما هیچ مولفه‌ای از دموکراسی در لیبی می‌بینید؟ ممکن است روزی آن‌ها چنین مولفه‌ای داشته باشند. همین‌طور در مورد جنگ داخلی در عراق. چه آینده‌ای در انتظار عراق خواهد بود. این‌ها پرسش‌های بزرگی است که ما با آن روبه‌رو هستیم. همین موضوع در مورد سوریه نیز صادق است. هر بار ما می‌شنویم که «اسد باید برود» من فقط متعجب می‌شوم. بهتر نیست که ما تنها صبور بوده و تغییرات ساختاری در جامعه را تبلیغ کنیم.»

وی تاکید کرد که این تغییرات امروز و فردا اتفاق نخواهد افتاد بلکه نیازمند خرد سیاسی است و این بدان معنا است که ما باید به آرامی به جلو حرکت کرده و منتظر تغییرات ساختاری در سیستم‌های سیاسی در جامعه باشیم.»

 

 

کد خبر : ۴۰۷۵۸۹