خبرگزاری کار ایران

کری برای گفت‌وگو درباره کشمیر وارد هند شد

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است تا در گفت‌و‌گو‌های دو روزه در هند روابط بازرگانی و مسائل کشمیر را بررسی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به همراه «پنی پریتزر» وزیر بازرگانی این کشور از امروز – سه‌شنبه –  گفت‌و‌گو‌ها در رابطه با روابط بازرگانی و تشویق هند به ادامه گفت‌و‌گو‌ها با پاکستان در رابطه با کشمیر را آغاز کردند.

کری، شب دوشنبه به دهلی نو وارد شد تا گفت‌و‌گو‌های استراتژیک و بازرگانی هند و آمریکا را آغاز کند. وی پیش از این یک روز در بنگلادش توقف کرده بود و در این کشور حمله‌های تروریستی را به بحث و گفت‌وگو گذاشته بود.

وضعیت در منطقه کشمیر تحت کنترل هند و نگرانی‌ها در رابطه با افغانستان در روز سه‌شنبه به بحث گذاشته خواهد شد. قرار است تا دیدار‌ها در روز سه‌شنبه با «اجت دوال»،‌ مشاور امنیت ملی هند و در روز چهارشنبه نیز با «نراندرا مودی»،‌ نخست‌وزیر هند باشد.

کشمیر در مرکز تنش‌های ده‌ها ساله میان هند و پاکستان بوده است. هند تاکنون بارها شورش‌ها در این منطقه را سرکوب کرده‌ است.

مودی در این رابطه گفته است که هند در مقابل تروریسم سر خم نخواهد کرد و همسایه خود،‌پاکستان را به اتخاذ مواضع تنش‌زا در رابطه با مسائل حقوق بشر در این منطقه متهم کرده و این مواضع را محکوم کرده است.

دهلی نو دعوت پاکستان به برقراری گفت‌و‌گو‌ها در رابطه با آینده جامو و کشمیر رد کرده و این منطقه را جزء جدایی‌ناپذیر این کشور دانسته است.  

کد خبر : ۴۰۶۱۲۳