خبرگزاری کار ایران

ارتش نیجریه:

۳۰۰ نفر از عناصر بوکوحرام در حمله‌های هوایی کشته شدند

ارتش نیجریه اعلام کرد که حداقل ۳۰۰ شبه‌نظامی بوکوحرام در حمله‌های هوایی در این کشور کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز،‌ نیجریه اعلام کرد که «ابوبکر شکاو»،‌ رهبر بوکوحرام در حمله‌های هوایی این کشور « به شدت زخمی‌»‌شده است. هر چند هیچ تاییدیه مستقلی در این زمینه وجود ندارد اما مرگ این فرد چندین بار در رسانه‌های مختلف اعلام شده است.

ارتش نیجریه اعلام کرده است که ۳۰۰ عضو این گروهک تروریستی در این حمله‌ها کشته شدند که این شمار شامل چندین عضو ارشد در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور می‌شود.

«جان کری»،‌وزیر امور خارجه آمریکا،‌ که در حال دیدار از نیجریه است هشدار داد که مبارزه با «بوکو حرام» تنها در صورتی پیروز خواهد شد که دولت دلایل پیوستن به گروه‌های تروریستی این چنینی را ارزیابی کرده باشد.

وی افزود: « از میان بردن بوکوحرام در صحنه نبرد تنها ابتدای آن چیزی است که ما می‌خواهیم انجام دهیم. همانگونه که «هنری دیوید تورو»،‌ نویسنده آمریکایی گفته است که شاخه‌های زیادی برای اقدام‌های شیطانی وجود دارد در حالی که همه این شاخ و برگ‌ها به ریشه واحدی متصل هستند. در نتیجه ما باید ریشه اصلی خشونت تروریستی در این کشور را بیابیم.»

نیجریه از هفت سال پیش به ‌آمریکا برای فروش هواگردها برای مبارزه با بوکوحرام در شمال شرق این کشور فشار وارد آورده است. عناصر بوکوحرام تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر را در مبارزه خود با گروه داعش کشته‌اند.

جان کری در دیدار با «محمد بوهاری»،‌ رئیس‌جمهوری نیجریه،‌ قول داد تا راه‌های حمایت از نیجریه در مبارزه با گروه‌های شورشی و تروریستی را دنبال کند. البته «گودلاک جاناتان»،‌ رئیس‌جمهوری پیشین موفق به خرید سلاح از گروه‌های حقوق بشری نشده بود.

کد خبر : ۴۰۳۹۹۸