خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری کره‌شمالی؛

افزایش بی‌رویه سلاح‌های اتمی آمریکا در منطقه بی‌پاسخ نخواهد بود

کره‌شمالی افزایش سلاح‌های اتمی آمریکا در منطقه را محکوم کرده و آن را موجب بی‌ثباتی در شبه‌جزیره کره دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای با محکوم کردن افزایش بدون توقف سلاح‌های اتمی‌ای که کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهد،‌گفت که شبه‌جزیره کره وارد مرحله خطرناکی شده است.

در این بیانیه که در روز چهارشنبه از سوی خبرگزاری کره‌شمالی  منتشر شده آمده است که گزارش شده که آمریکا بمب‌افکن‌های استراتژیک B-۵۲H و چندین بمب‌افکن B-۱B و سه بمب‌افکن B-۲A دیگر را در تاریخ‌های ۶ و ۹ آگوست برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته به پایگاه‌هوایی آندرسون در گوام برده است.

این بیانیه در ادامه اعلام می‌کند:‌«‌معرفی بمب‌افکن‌های اتمی استراتژیک به پایگاه گوام از سوی آمریکا در زمان اعلام رسمی استفاده از سیستم‌های ضد موشک تاد در کره‌جنوبی و همچنین آوردن سلاح‌های استراتژیک مانند سلاح‌های اتمی و زیردریایی‌های اتمی به نزدیکی شبه‌جزیره کره و مناطق اطراف نشانگر آن است که طرح‌های آمریکا برای حمله‌های اتمی پیشگیرانه به کره‌شمالی وارد مرحله اجرایی شده است.»

این بیانیه همچنین تاکید کرد که چنین اقدام‌های نظامی از سوی آمریکا بخشی از استراتژی بدخواهانه این کشور برای مقابله با روسیه و چین در منطقه آسیا-اقیانوسیه بوده و در راستای ادامه هژمونی نظامی این کشور در این منطقه انجام می‌گیرد.

چنین اقدام‌هایی در راستای حمله غافلگیرانه و پیشگیرانه اتمی به کره‌شمالی انجام می‌گیرد. اگر آمریکا تعادل روانی خود را همانند گذشته از دست داده و موقعیت استراتژیک کره‌شمالی را در نظر نگیرد همه پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه گوام با ویرانی روبرو خواهند شد و حمله‌های پیاپی بعدی نیز به این مناطق انجام خواهد گرفت.

 

 

کد خبر : ۴۰۱۹۴۶