خبرگزاری کار ایران

الاخبار:

«سعد الحریری» از گزینه مقاومت لبنان برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کند؟

رئیس جریان «المستقبل» لبنان، در حالی به صورت استثنایی در نشست پارلمانی این گروه شرکت کرد که درباره نامزد پیشنهادی «حزب‌الله» برای ریاست‌جمهوری سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان، دوشنبه گذشته به صورت استثنایی در نشست فراکسیون پارلمانی این جریان که ریاست آن از مدت‌ها پیش به «فؤاد سنیوره» محول شده است، شرکت کرد؛ موضوعی که از بحث و بررسی جدیدی حکایت دارد که بر اساس آن، باید این جریان تصمیم نهایی خود را درباره پرونده ریاست‌جمهوری اتخاذ کند.

الحریری در این نشست چهار ساعته، با نمایندگان پارلمانی المستقبل درباره نامزدی «میشل عون» برای ریاست‌جمهوری لبنان سخن گفت و خلاف گذشته، درباره وتوی آل‌سعود حرفی نزد.

برخی از منابع جریان المستقبل درباره جزئیات این نشست که صورت جلسه آن همچنان محرمانه است، اعلام کردند که الحریری سخنان خود را «با گزینه‌های پیش روی این جریان در پرونده ریاست‌جمهوری» آغاز کرد. الحریری گفت: یا باید «وضعیت همچنان به این روال ادامه پیدا کند یعنی این‌که خلأ حاکم باشد» یا این‌که «به نشانه اعتراض به وضعیت موجود، از دولت کناره‌گیری کرد» یا اینکه «در پی برون رفت جدیدی بود و ایده نامزد توافقی را مطرح کرد» در غیر این موارد باید «به صورت جدی درباره تأیید نامزدی عون برای ریاست‌جمهوری فکر کرد».

لبنان از ۲۵ ماه می ۲۰۱۴ بدون رئیس‌جمهوری است و پارلمان نیز تاکنون در نشست‌های گسترده خود نیز در انتخاب رئیس‌جمهوری بعدی شکست خورده است.

 

کد خبر : ۳۹۸۵۸۸