خبرگزاری کار ایران

زخمی شدن رهبر جدایی‌طلبان لوهانسک در انفجار تروریستی

یک مقام ارشد رسمی جدایی‌طلب در شرق اوکراین در انفجاری زخمی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «ایگور پلاتنیسکی»، رهبر بخش تحت کنترل جدایی‌طلبان منطقه لوهانسک در شرق اوکراین،‌ امروز – شنبه – در پی یک انفجار در نزدیکی خودرو خود زخمی شد. مقام‌های منطقه اعلام کردند که این موضوع یک اقدام به ترور بوده است.

وی در این انفجار، مورد اصابت قطعات انفجاری قرار گرفت. منبعی آگاه در بیمارستان،‌جایی که وی در حال درمان بود این مطالب را به یک خبرگزاری روس اعلام کرد.

به گفته مقام‌های منطقه، جان این مقام جدایی‌طلب لوهانسک در خطر نیست.

این اتفاق منجر به افزایش خشونت‌ها در شرق اوکراین شد،‌جایی که طرفداران جدایی طلب روسیه به‌رغم آتش‌بس اعلام شده،‌در حال مبارزه با نیرو‌های دولتی کیف هستند.

«سرگئی کوزلو»،‌ یک مقام منطقه‌ای در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری گفت:«‌در ساعت ۷:۵۰یک اقدام به ترور در رابطه با رهبر منطقه لوهانسک اتفاق افتاد. شواهد صحنه جرم حاکی از آن است که این اتفاق یک اتفاق تروریستی بوده است.»

«اولکساندر موتوزانیک»،‌سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که کیف هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

وی در ادامه گفت:« طرف اوکراینی در این ترور هیچ مشارکتی ندارد، چرا که از هیچ منطقی پیروی نکرده و جواب هیچ پرسشی را برای ما فراهم نمی‌کند.»

وی تصریح کرد که این اتفاق ممکن است محصول تبادل قدرت میان قدرت‌های منطقه باشد.

بنا بر اعلام اداره حقوق بشر سازمان ملل، تلفات انسانی از بمباران،‌مین‌ها و تله‌های انفجاری در شرق اوکراین در سال جاری در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.

بیش از ۹ هزار نفر در درگیری‌ها در اوکراین کشته شده‌اند که در میان آن‌ها سربازان،‌شهروندان و اعضا گروه‌های مسلح در این درگیری‌ها دیده می‌شود.

کد خبر : ۳۹۷۹۶۰