خبرگزاری کار ایران

درخواست سوریه از شورای امنیت و سازمان ملل درباره کشتار غیرنظامیان توسط ائتلاف

سوریه هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌ها توسط جنگنده‌های ائتلاف جهانی تحت رهبری آمریکا را محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست به این حملات پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در پیام‌هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار پیگیری کشتار غیرنظامیان این کشور توسط ائتلاف جهانی و تروریست‌ها شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، دمشق، روز جمعه با ارسال دو پیام جداگانه به شرح جنایت کشتار در روستای «الغندوره» در جریان حملات هوایی ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش و جنایت اعدام ۲۴ غیرنظامی روستایی در «منبج» توسط تروریست‌های داعش پرداخت و خواهان اقدام این دو نهاد برای پایان دادن به این جنایات شد.

در این بیانیه آمده است، در جریان بمباران هوایی منطقه‌ای در الغندوره منبج توسط جنگنده‌های ائتلاف در شمال حلب، ۴۵ غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دمشق متذکر شد، این بمباران در ادامه روند همیشگی جنگنده‌های ائتلاف صورت می‌گیرد همان گونه که پیش از این نیز در حملات علیه روستاهای «خان طومان» و «دوما»،  ۳۰۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و همچنین زیرساخت‌های بسیاری منهدم شدند.

طبق این بیانیه، جنایت اخیر ائتلاف، با جنایت دیگری به دست داعش هم‌زمان شده که طی آن ۲۴ غیرنظامی بی‌گناه را در «البویر» منبج اعدام کرده‌اند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه از شورای امنیت خواست به تعهدات و مسئولیت‌های خود در قبال حفظ صلح و امنیت جهانی و متوقف کردن جنایات ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان عمل کرده و اقدام‌های تنبیهی لازم علیه کشورها و سازمان‌های حامی تروریست‌های فعال در سوریه را اتخاذ کند.

 

کد خبر : ۳۹۵۵۷۸