خبرگزاری کار ایران

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست بار دیگر تحت حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان تندروی یهودی در چندین دسته جداگانه وارد مسجد الاقصی شدند که در پی آن نمازگزاران و حاضران در مسجد الاقصی به نشانه اعتراض فریاد الله اکبر سردادند.

این در حالی است که شخصیت‌های دینی و رهبران فلسطینی نسبت به فراخوان سازمان‌های تندروی یهودی برای تعرض گسترده و دسته‌جمعی به مسجد الاقصی هشدار داده و خواستار حضور گسترده فلسطینیان در محوطه‌های مسجد به منظور مقابله با صهیونیست‌ها شده‌اند.

سازمان‌های تندرو یهودی با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی در روز سه‌شنبه به منظور برگزاری مراسم یادبود شهرک‌نشین و خاخام کشته شده در عملیات‌های اخیر مقاومتی فلسطینیان شده‌اند.

خانواده «هلیل یاوی» شهرک نشین یهودی که در عملیات اخیر در شهرک «کریات اربع» کشته شد، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌اند فردا -سه‌شنبه- مراسم گرامی‌داشتی را برای وی و «میخائیل مارک» خاخام تندرو یهودی در مسجد الاقصی برگزار کند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در صورت موافقت نتانیاهو با این درخواست، اجازه ورود صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را خواهد داد.

 

کد خبر : ۳۸۹۲۹۲