خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از سایر کشورها مبنی بر تعدیل کارگران کره شمالی

آمریکا در تلاش برای افزایش فشار های اقتصادی بر پیونگ‌یانگ، از دیگر کشورها خواست تا از شمار کارمندان کره شمالی خود بکاهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود؛ روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که دولت اوباما از چندین کشور خواسته است تا استفاده از کارگران کره‌شمالی را کاهش داده و مانع از ورود ارز خارجی به این دولت شوند.

این مقام آمریکایی در رابطه با زمان این درخواست مطلبی عنوان نکرده اما تصریح کرد که آمریکا از چین و روسیه برای همکاری در این رابطه درخواستی مطرح نکرده است.

این مقام مسئول همچنین افزود که مقامات آمریکایی از عواقب بالقوه چنین تصمیمی بر کارگران معمولی کره شمالی آگاه است و عنوان کرد که هدفی برای تحت فشار قرار دادن نیروی کار کره شمالی وجود ندارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 2015، بیش از 50000 ساکن کره شمالی در خارج این کشور به کار مشغولند،‌که سالانه مبالغی در حدود 1-2 میلیارد دلار ارز وارد این کشور می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هر چند بیشتر در آمدهای خارجی از این دست به دولت کره شمالی تعلق می‌گیرد اما کارگران در مجموع در شرایط بهتری در خارج از کشور قرار دارند.

یک روز پیش از اعلام این خبر، آمریکا برای نخستین بار تحریم هایی را علیه رهبر کره شمالی وضع کرده و او را متهم کردند که مستقیماً مسئول لیست بلند جنایات و اقدامات خلاف حقوق بشری چون اعدام،‌کار اجباری و شکنجه  در این کشور می‌باشد.     

کد خبر : ۳۸۸۲۶۹