خبرگزاری کار ایران

انتشار ویدئوهایی از بیش از ۱۰۰ مورد خشونت پلیس آمریکا

روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که مقام‌های مستقل ناظر بر پلیس شیکاگو شواهدی مشتمل بر بیش از ۱۰۰ ویدئو از افسران پلیس این شهر را منتشر کرده‌اند که در آن این افراد با توسل به زور یا حتی آتش گشودن با اسلحه‌های خود بر روی شهروندان، آنها را تحت فشار قرار می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، این روزنامه نوشت که ‌ویدیوهایی مربوط به ۱۰۱ مورد از اتفاقاتی که با دوربین‌های داشبردهای پلیس، دوربین‌های ناظر خیابان و محل‌های کسب یا دوربین‌های موبایل افراد ضبط شده‌اند، در روز جمعه منتشر شده است.

ویدیوهایی از سال ۲۰۱۵ افسران پلیسی را نشان می‌دهد که فردی با نام «ترنس کلارک» را به دلیل شکایت از غذا در رستوران هنگام صرف غذا به همراه خانواده‌اش مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. این افسر پلیس بعدها عنوان کرد که کلارک به وی حمله کرده است.

به نقل از این روزنامه، انجمن اتحاد در پلیس شیکاگو انتشار چنین محتوایی را به دلیل عدم اطلاع رهبران صنف پیش از نشر آن، «غیر مسولانه» خوانده است.

در تاریخ ۲۷ نوامبر «جیسون ون دایک» افسر پلیس سفید پوست شیکاگو در پی تیراندازی به جوان ۱۷ ساله سیاه‌پوست آفریقایی- آمریکایی متهم به قتل درجه یک شد. وی در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۶ بار به این جوان شلیک کرده بود. وزارت دادگستری آمریکا بلافاصله پس از این اتفاق اقدام به انجام تحقیقات گسترده در استفاده پلیس شیکاگو از خشونت در برخورد با شهروندان کرد.

 

کد خبر : ۳۷۷۴۸۵