خبرگزاری کار ایران

در چارچوب معاهده آسمان‌های باز،

ناظران ایتالیا و آمریکا بر فراز خاک روسیه پرواز می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۷۴۷

رئیس مرکز کاهش خطر هسته‌ای روسیه امروز –سه شنبه- گفت که کار‌شناسان نظامی آمریکا و ایتالیا هفته جاری با هواپیماهای شناسایی مجارستانی بر فراز خاک روسیه پرواز خواهند کرد که این پرواز در چارچوب معاهده آسمان‌های باز صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشر شده، ‌کار‌شناسان روسیه مطابق مفاد توافق‌نامه پرواز و استفاده از تجهیزات نظارت توسط هواپیمای تجسس، به بررسی و شناسایی خواهند پرداخت.

 «سرگئی ریژکف» رئیس مرکز کاهش خطر هسته‌ای روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ۱۰ تا ۱۴ ماه می‌، ماموریت مشترک ایتالیا و آمریکا برای پرواز بر فراز آسمان فدراسیون روسیه توسط هواپیمای شناسایی مجارستان برگزار خواهد شد. این اقدام در معاهده بین‌المللی آسمان‌های آزاد پذیرفته شده است.»

معاهده آسمان‌های باز در تاریخ مارس ۱۹۹۲ منعقد شده و به یکی از مهم‌ترین اقدام‌های اعتمادسازی پس از جنگ سرد در اروپا تبدیل شده است. این معاهده در تاریخ اول ژانویه ۲۰۰۱ لازم الاجرا شد و در حال حاضر ۳۴ کشور از جمله روسیه و اکثر کشورهای عضو ناتو در این پیمان شرکت کرده‌اند. این پیمان به اعضای خود اجازه می‌دهد تا از طریق فعالیت‌ها و نیروهای نظامی خود، آشکارا به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز