خبرگزاری کار ایران

موسسه تحقیقاتی« استراتفور»:

اوکراین نباید امیدی به انصراف روسیه از «کریمه» داشته باشد

تحلیگر ارشد اوراسیا و روسیه در موسسه «استراتفور» پیش‌بینی می‌کند که «کریمه» برای روسیه یک مسئله امنیت ملی است و واگذاری مجدد آن به اوکراین بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لورن گودریچ» تحلیل‌گر ارشد اوراسیا و کار‌شناس اتحاد جماهیر شوروی در موسسه «استراتفور» پیش بینی کرده‌ است که «کریمه» برای مدت طولانی بخشی از روسیه باقی خواهد ماند. مذاکرات برای «بازگرداندن» آن هرگز آغاز نشده و الحاق مجدد «دونباس» به اوکراین تاچندین دهه متوقف خواهد شد.

گودریچ در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «آپستروف» اوکراین گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچکسی در روسیه، اروپا یا آمریکا انتظار پیشبردی در  مذاکرات کریمه را داشته باشد»

وی افزد: «به نظر می‌رسد که کریمه برای مدت زیادی در اختیار روسیه باقی خواهد ماند. روسیه حتی مذاکره‌ای درباره این موضوع نخواهد داشت. برای مسکو این نه تنها یک ابزار برای اعمال نفوذ در اوکراین و یک مسئله ملی برای این کشور است.»

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که هرگونه مذاکره‌ درباره این مسئله، امنیت ملی روسیه را به مخاطره می‌اندازد و مسکو نمی‌خواهد در این مسیر سراشیبی قرار گیرد. بنابراین مذاکرات هرگز «حتی آغاز هم نخواهد شد.»

 

 

 

کد خبر : ۳۶۴۵۲۷