خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر یونان:

مسکو و بروکسل باید روابط خود را از سر گیرند

«ریانووستی» روز جمعه به نقل از نخست وزیر یونان اعلام کرد که بروکسل باید در تلاش برای حفظ امنیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط با مسکو را تقویت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  «الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان از بروکسل خواست به منظور تضمین امنیت اتحادیه اروپا، روابط خود با مسکو را گسترش دهد.

بیانیه سیپراس امروز پس از دیدار وی با «جینز استولتینبرگ» دبیر کل ناتو در آتن اعلام شد.

وی افزود: «همه کانال‌های ارتباطی میان اتحادیه اروپا و روسیه باید گشوده شود.»

ماه گذشته رئیس ناتو گفته بود آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آن‌ها باید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را - به دلیل دخالت در مناقشه شرق اوکراین- ادامه دهند. این‌‌ همان چیزی است که روابط میان مسکو و غرب را بدتر کرده است.

واشنگتن، اتحادیه اروپا و متحدان آن‌ها به دنبال الحاق کریمه به روسیه و اتهام دخالت مسکو در مناقشه «دونباس» اوکراین، تحریم‌هایی را بر بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه ،افراد و نهاد‌های مختلف اعمال کرده‌اند.

روسیه نیز در پاسخ به این اقدام، واردات محصولات غذایی را از کشورهای تحریم کننده محدود نمود. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، روسیه تحریم مواد غذایی ر ا تا تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۶ تمدید کرد.

روسیه بار‌ها نقش خود را در درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی اوکراین و شبه نظامیان استقلال‌طلب در منطقه دونباس در شرق این کشور انکار کرده است.

علاوه بر آن مسکو معتقد است که همه‌پرسی در کریمه مطابق با اصول دیپلماتیک برگزار شده و بازتاب اراده ساکنان این شبه‌جزیره -که اکثریت آن‌ها روسی تبار و روسی زبان هستند-، بوده است.

 

کد خبر : ۳۶۴۰۹۷