خبرگزاری کار ایران

۱۰ گروه تروریستی برای آغاز عملیات علیه ارتش در «لاذقیه» متحد شده‌اند

۱۰ گروه معارض مسلح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند، برای آغاز آنچه که «عملیات رد المظالم» علیه ارتش سوریه در ریف لاذقیه خوانداه‌اند، متحد شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الحره، ۱۰ گروه معارض مسلح سوری در بیانیه‌ای مشترک از آغاز نبرد موسوم به «رد المظالم» علیه ارتش سوریه خبر داده‌ و ادعا کرده‌اند این عملیات در واکنش به نقض مجدد آتش‌بس توسط نیروهای دولتی است.

گروه‌های تروریستی «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «انصار الشام»، «شام الاسلام»، «جیش الاسلام»، «جیش النصر»، «جیش العزه»، «جیش المجاهدین»، «الفرقه الشمالیه» و «الفرقه الاولی الساحلیه» این بیانیه را صادر و تأکید کرده‌اند برای عملیات علیه نیروهای دولتی در لاذقیه متحد شده‌اند.

این ائتلاف تروریستی در بیانیه خود مدعی شده است: «نیروهای ارتش سوریه با هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان و بمباران مناطق مسکونی آتش‌بس را بی‌وقفه نقض می‌کند.»

این در حالی است که  «محمد علوش» سرکرده گروه جیش الاسلام که ریاست هیات مذاکره‌کنندگان معارض در ژنو را بر عهده دارد، در پیامی به گروه‌های معارض سوری اعلام کرد: «به صورت دائمی یا نامحدود در مذاکرات باقی نخواهیم ماند.»

علوش همچنین از گروه‌های تروریستی خواست جبهه درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه را شعله‌ور‌تر کنند.

کد خبر : ۳۶۲۷۴۶