خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

برگزاری انتخابات پارلمانی، احترام به قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۱۹۰

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تصریح کرد، برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور احترام به قانون اساسی و انعکاس اراده مردمی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تصریح کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی، احترام به قانون اساسی و منعکس‌کننده اراده مردم این کشور است.

الزعبی با اعلام این‌که مشارکت در انتخابات پیامی به داخل و خارج است، گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی در متن قانون اساسی سوریه آمده است و باید به قانون اساسی احترام گذاشته شود.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تصریح کرد، روند سیاسی مطرح شده برای حل بحران سوریه یک مساله جدا از قانون اساسی است. قانون اساسی جاری باید تا زمان تدوین قانون اساسی جدید، اجرا شود. واضح‌ترین تصویر و انعکاس اراده مردمی در اجرای همه‌پرسی مردمی قابل رویت است که قانون اساسی جاری این معادله را محقق کرده است.

وی متذکر شد، به رغم اقدام‌های خصمانه تروریست‌ها، بخش اعظمی از مردم سوریه همچنان در داخل کشور حضور دارند. این سوری‌ها‌‌ همان کسانی هستند که اعضای پارلمان جدید را انتخاب می‌کنند. این یک فرصت برای پاسخ به تجاوز و دشمنی است که به مدت بیش از پنج سال سوریه را هدف قرار داده است.

 این وزیر سوری در ادامه گفت: موفقیت روند سیاسی در ژنو تنها مسئولیت هیات دولت سوریه نیست بلکه به اراده طرف‌های دیگر و اظهارات «هیات ریاض» نیز بستگی دارد. آن‌ها می‌خواهند مذاکرات سوری- سوری در ژنو را به شکست بکشانند ولی ما هرگز در ژنو شکست نخواهیم خورد و هرگز از زیر بار مسئولیت ملی خود در مقابل مردم شانه خالی نخواهیم کرد.

براین اساس، انتخابات پارلمانی سوریه، امروز- چهارشنبه- با رقابت بیش از سه هزار نامزد برای تصاحب ۲۵۰ کرسی آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز