خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

نگران سوء استفاده متحدان آمریکا از این کشور هستم

«دونالد ترامپ» یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز، دیدگاه‌های خود را در باره مسایل سیاست خارجی بیان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ترامپ در این مصاحبه مفصل گفته است که وی دنباله‌رو سیاست انزواگرایی نیست اما نگران «سوء استفاده» شرکا و متحدان آمریکا از این کشور است.

ترامپ گفته است آمریکا کشوری بدهکار و مقروض است که هزینه نهادهایی مانند ناتو و سازمان ملل متحد را می‌پردازد.

وی افزود که در صورتی که به ریاست‌جمهوری برسد، توقف خرید نفت از عربستان سعودی را مد نظر قرار خواهد داد، مگر آن که عربستان نیروهای خود را برای مقابله با داعش اعزام کند.

ترامپ در مصاحبه خود گفته است که نیروهای آمریکایی را از ژاپن و کره جنوبی خارج خواهد کرد مگر آن که این کشورها، پول بیشتری به آمریکا بابت این نیروها پرداخت کنند.

ترامپ سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال سوریه را محکوم کرده است. وی سیاست همزمان آمریکا در نبرد با گروه داعش و در عین حال تاکید بر خروج «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت را حماقت‌‌آمیز خوانده و گفته است «مشکل، بشار اسد نیست، داعش است.»

ترامپ که بارها با اظهارات خود جنجال‌ساز شده، افزود: «من نمی‌گویم بشار اسد، مرد خوبی است، اما مشکل بزرگ‌تر ما اسد نیست، گروه اسلامی است.»

ترامپ گفته است که بیشتر اطلاعات خود در مورد سیاست خارجی را از خواندن روزنامه‌های مختلف می‌گیرد.

 

کد خبر : ۳۵۷۲۳۲