خبرگزاری کار ایران

در پاریس صورت می‌گیرد؛

گردهمایی فرماندهان نظامی ۷ کشور برای مقابله با داعش

امروز – چهارشنبه – روسای دفاع ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا و ۴ کشور دیگر، در پاریس، برای تقویت مبارزه با داعش، گرد هم می‌آیند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، امروز – چهارشنبه - روسای دفاع ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا و ۴ کشور دیگر، در پاریس، برای بررسی راه‌های تقویت دستاوردهای نظامی برضد شبه نظامیان داعش ازجمله به وسیله افزایش نیروهای ارتشی و نظامی، دیدار می‌کنند.

 «اشتون کار‌تر»، وزیر دفاع آمریکا، از این گردهمایی به عنوان فرصتی برای مذاکرات رودرو در میان همکاران اصلی ائتلاف تحت رهبری آمریکا یاد کرد که هچنین شامل آلمان، ایتالیا، استرالیا و هلند است.

کار‌تر گفت: ما از طریق افزایش توانایی‌های نظامی و همچنین افزایش تعداد نیروهای نظامی که بتوانند به بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش، کمک کنند، به دنبال شتاب بخشیدن به این کمپین هستیم .

فرانسه، نخستین کشوری است که به حمله‌های هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق، پیوست. از زمان حمله تروریست‌ها در ماه نوامبر، در پایتخت فرانسه، «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه عملیات‌های نظامی خود برضد داعش را گسترده‌تر کرده است که شامل ۲۰ درصد حمله‌های هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا است.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع فرانسه گفت: ائتلاف به دنبال راه‌های افزایش تلاش‌های خود برضد شبه نظامیان داعش است.

کد خبر : ۳۳۹۸۴۹