خبرگزاری کار ایران

مسکو:

رابطه با «حزب‌الله» لبنان را ادامه می‌دهیم

روسیه با تأکید بر اینکه حزب‌الله لبنان یک سازمان تروریستی نیست، اعلام کرد مسکو به روابط و تماس با این جنبش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه، روز یکشنبه گفت: «عده‌ای می‌گویند جنبش حزب‌الله لبنان یک سازمان تروریستی است ولی ما تماس و روابط با آنها را حفظ خواهیم کرد؛ چرا که آن را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم.»

بوگدانف یادآوری کرد: «آنها هیچ اقدام تروریستی در خاک روسیه مرتکب نشده‌اند. مردم نمایندگانی از حزب‌الله را به پارلمان لبنان فرستاده‌اند. برخی اعضای کابینه و وزیران لبنانی نیز از این جنبش هستند. از این‌رو، می‌توان گفت حزب‌الله یک نیروی اجتماعی - سیاسی مشروع است.»

روسیه برای دستیابی به موافقتامه‌ای بین‌المللی در این خصوص که کدام‌یک از گروه‌های دخیل در مناقشات مسلحانه سویه، باید تروریست تلقی شوند و کدام‌یک باید در مذاکرات صلح مشارکت داده شوند، تلاش می‌کند.

دیدگاه مسکو و واشنگتن درخصوص فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه متفاوت است. در حالی‌که آمریکا و اتحادیه اروپا جنبش حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی درج کرده‌اند، روسیه نظری مخالف دارد.

کد خبر : ۳۲۲۲۰۹