خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران حسینی:

حمایت خود را از ملت فلسطین در مقامت و انتفاضه اعلام می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان، ظهر عاشورا با حضور در جمع عزاداران حسینی در بیروت، خطاب به تکفیری‌ها، اسرائیل، آل سعود و آمریکا هشدار داد: ما اهل ذلت و خواری نیستیم بلکه اهل جهاد و مقاومت هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در  مراسم عزاداران حسینی که در ورزشگاه «الرایه» در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، بر حمایت از فلسطین و انتفاضه تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حمایت خود را از ملت فلسطین در مقامت و انتفاضه اعلام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از همه آزادگان دنیا می خواهیم از ملت فلسطین در دفاع از مقدسات و حقوق مشروع خود، حمایت و پشتیبانی کنند.

سید حسن نصرالله گفت: نه نتانیاهو و نه جدِ جدِ او نمی‌توانند مقاومت را از دستیابی به سلاح برای مقابله با حماقت اسرائیل باز دارند.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به اقدام‌های سرکوبگرانه آل خلیفه علیه ملت بحرین خاطرنشان کرد: سرکوب ملت صبور بحرین توسط نظام آل خلیفه را محکوم می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان بار دیگر تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن را محکوم کرد و گفت: جنایت‌های آل سعود در یمن را محکوم می‌کنیم؛ جنایت‌هایی که در برابر چشمان کل دنیا در حال انجام است.

وی تأکید کرد: ما حمایت خود را از ملت و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده و به پایداری و ایستادگی آنان افتخار می‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: به جهاد خود در مقابله با پروژه تکفیری ادامه می‌دهیم و همانطور که اسرائیل را شکست دادیم، آن را نیز شکست خواهیم داد.

سید حسن نصرالله با درخواست برای تحقیق درباره فاجعه منا تأکید کرد که نباید این فاجعه بزرگ را که به دلیل اهمال نظام سعودی صورت گرفت، فراموش کرد.

وی با اشاره به اوضاع عراق خاطرنشان کرد: به پیروزی‌های نیروهای عراقی در مقابل داعش افتخار می‌کنیم و به برادران عراقی خود می‌گوییم که به آمریکا و هیچ فریبکار یا منافق دیگر تکیه نکنید.

سید حسن نصرالله افزود: شما می توانید با اراده خود و با نام امام حسین (ع) داعش را شکست دهید.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع داخلی لبنان با اشاره به انتظار برخی طرف ها در این کشور برای پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای گفت: به آنها گفتیم که منتظر پایان این مذاکرات نباشید، در وین و یا مناطق دیگر موضوع لبنان و ریاست‌جمهوری و دولت بررسی نخواهد شد.

وی افزود: به گفته‌های ما با سوء ظن نگاه کردید ولی در نهایت این گفت وگوها تمام شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در نهایت چه شد؟ آیا ایران ما را فروخت .. به هیچ وجه.. امام ما رهبر انقلاب و ایرانی‌ها بسیار شرافتمند هستند و دوست و یا هم پیمان خود را برای یک منفعت نمی‌فروشند، بلکه منافع خود را قربانی می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: به همه در لبنان می گوییم که منتظر تحولات منطقه نباشید و باید همه گروه‌های سیاسی برای حل بحران‌های کشور با یکدیگر تفاهم و تعامل کنند.

سید حسن نصرالله افزود: منتظر شدید که سوریه سقوط کند تا بر لبنان حکومت کنید، ولی اکنون پنج سال گذشته است و سوریه سقوط نکرده و هیچ گاه سقوط نخواهد کرد و از این فرصت که روز به روز در حال دور شدن است، بهره نبردید.

وی افزود: باید از تلاش‌هایمان برای ایجاد راه حل‌های ملی و رهایی از مشکلات استفاده کنیم و از تکیه بر خارج دست بکشیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: برخی در لبنان می گویند که انتخاب ریاست‌جمهوری در انتظار جنگ در یمن است اما شما به توهمات تکیه کرده‌اید.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: ما لبنانی‌ها در این کشور تصمیم‌گیرنده هستیم و هرکسی را که می‌خواهیم، انتخاب می‌کنیم و قانون انتخاباتی را که می‌خواهیم می پذیریم، و هیچ کس در دنیا نمی تواند تصمیم خود را بر ما تحمیل کند.

سید حسن نصرالله گفت: جایگزینی برای میز مذاکره ملی که اکنون در جریان است، وجود ندارد؛ لبنان خارج از توجه و اهتمام کشورها است.

سید حسن نصرالله خطاب به کسانی که اظهارات تحریک آمیز علیه حزب الله مطرح می کنند، گفت: ما حزب ولایت فقیه بوده و نزد ولی فقیه عزیز هستیم.

وی افزود: به تکفیری‌ها، اسرائیلی‌ها، آل سعود و آمریکا می‌گوییم که ما اهل ذلت و خواری نیستیم، بلکه ما اهل جهاد و مقاومت هستیم.

وی تأکید کرد: ما در اینجا خواهیم ماند و جنگ‌های اسرائیل و تکفیری‌ها ما را تکان نخواهد داد و ما شبانه‌روز برای کرامت و عزت همه فرزندان ملتمان تلاش می‌کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما با خون و اشک های خود به راه امام حسین (ع) ادامه می‌دهیم و از اسلام او حمایت می‌کنیم و با خون او در برابر هر طاغوت و فاسد و اشغالگر پیروز می‌شویم، و دوباره با او تجدید بیعت می‌کنیم.

کد خبر : ۳۱۵۹۵۹