خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

اقدام‌های نظامی آمریکا با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ۲ برابر می‌شوند

وزیر دفاع آمریکا گفت که برای تامین امنیت متحدان این کشور در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اقدام‌های نظامی ایالات متحده افزایش می‌یابند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «اشتون کار‌تر» وزیر دفاع آمریکا گفت که تلاش‌های نظامی این کشور به منظور اطمینان از امنیت متحدان در خاورمیانه و با توجه به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دو برابر می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا گفت که توافق هسته‌ای مانع از نظارت آمریکا بر اوضاع خاورمیانه نمی‌شود و این کشور در کنار متحدان خود در منطقه می‌ایستد.

کار‌تر تصریح کرد: «در بازدید ماه گذشته خود اعلام کردم که ۳۵ هزار نیروی نظامی آمریکایی در منطقه فعالیت می‌کنند و ایالات متحده با تمام سرعت به پیش می‌رود.»

وی تاکید کرد که اقدام‌های نظامی آمریکا به صورت زمینی، دریایی و هوایی و همین طور سامانه موشکی بالستیکی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز، نیروهای پشتیبانی قابل توجهی اعزام می‌شوند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «تایید یا عدم تایید توافق بر اقدام‌های نظامی که در واقع دو برابر می‌شوند، تاثیر نمی‌گذارد.»

کار‌تر تاکید کرد که آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود از جمله جت جنگنده «اف ۳۵» را برای ارائه دارد و امنیت متحدان خود در حوزه خلیج فارس را با تجهیزات نظامی خاصی برای بهبود وضعیت نیروهای عملیات ویژه آن‌ها تامین کرده است.

وی همچنین افزود: «به ائتلاف ضد داعش در خاورمیانه بیشتر تعهد نشان می‌دهیم.»

کد خبر : ۳۰۲۵۵۵