خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به تیراندازی به خبرنگاران شبکه «سی بی‌اس» آمریکا

مقام‌های آمریکایی نسبت به تیراندازی به دو نفر از خبرنگاران یکی از شبکه‌های این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، مقام‌های آمریکایی امروز – چهارشنبه- نسبت به قتل «الیسون پارکر» ۲۴ ساله و «آدام وارد» ۲۷ ساله خبرنگاران شبکه «سی بی‌اس» این کشور در جریان تیراندازی در یک برنامه زنده، واکنش نشان دادند. 

 «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: «این رویداد نمونه دیگری از خشونت استفاده از سلاح گرم است که در جوامع بزرگ و کوچک سرتاسر ایالات متحده به شدت رواج یافته است.» 

ارنست گفت که اعضای کنگره آمریکا با حس مشترک خود می‌توانند بدون حذف هرگونه حقوق شهروندی، گام‌هایی در راستای کاهش خشونت در این کشور بردارند. 

 «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور نیز در واکنش به حادثه تیراندازی ویرجینیا خواستار پایان دادن به خشونت استفاده از سلاح گرم در این کشور شد. 

کلینتون در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «عصبانی و دل شکسته هستم. باید برای توقف خشونت ناشی از استفاده از سلاح اقدام کنیم. نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم.» 

 «تری مک آئولیف» فرماندار ویرجینیا نیز در گفت‌و‌گو با واشنگتن پست گفت: «اسلحه‌های بسیاری در دستان شماری از شهروندان آمریکایی است که نباید به این سلاح‌ها دسترسی داشته باشند.» 

وی افزود: «به همین دلیل است که باید دسترسی و مجوز حمل سلاح را محدود کنیم.» 

 «مارتین اومالی» فرماندار سابق ایالت مریلند نیز با اعلام اینکه تیراندازی به دو خبرنگار محلی «عاری از هرگونه حس» بوده است، در توئیتر نوشت که با افراد ایستگاه تلویزیونی ویرجینیا احساس همدردی می‌کند. 

مقام‌های پلیس ایالت ویرجینیا «وس‌تر لی فلاناگان» یکی از کارمندان سابق ایستگاه تلویزیونی را به عنوان مظنون احتمالی تیراندازی معرفی کردند. 

فلاناگان به دو خبرنگار که در «بریج وا‌تر پلازا» ایالت ویرجینیا در حال فیلمبرداری بودند، نزدیک شد و آن‌ها را هدف شلیک چندین گلوله قرار داد. 

صفحه‌های مربوط به ویدئوهای ضبط شده از تیراندازی در شبکه‌های اجتماعی «فیس بوک» و «توئیتر» بلافاصله مسدود شدند.

کد خبر : ۳۰۰۴۹۲