خبرگزاری کار ایران

هاموند در آستانه سفر به ایران:

بازگشایی سفارت انگلیس گامی کلیدی برای ارتقای سطح روابط است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۲۸۶

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد که سطح روابط دو کشور در ماه‌های آینده ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هاموند گفت که انتظار دارد طی ماه‌های آینده برای ارتقای روابط در سطح سفیر توافق شود.

وی با اشاره به سفر خود به تهران که قرار است امروز  -‌یکشنبه‌- انجام شود، گفت: «بازگشایی سفارت، گامی کلیدی و مهم برای ارتقای سطح روابط است. در مرحله نخست، می‌خواهیم از موفقیت توافق هسته‌ای از جمله از طریق ترغیب به تجارت و سرمایه‌گذاری پس از لغو تحریم‌ها، اطمینان حاصل کنیم.»

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر این‌که دو طرف باید درباره طیف مختلفی از مسائل و چالش‌های مشترک رایزنی کنند، گفت که رایزنی‌ درباره تروریسم، ثبات منطقه‌ای، گسترش دامنه تحرکات داعش در سوریه و عراق، مقابله با مواد مخدر و مهاجرت، از جمله این موارد است.

روزنامه انگلیسی گاردین پیش از این با اعلام این‌که سفارت انگلیس در ایران بعد از حدود چهار سال فعالیت خود را از سر می‌گیرد، نوشت که هم‌زمان، سفارت ایران در انگلیس نیز بازگشایی خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت که سفر هاموند به ایران نخستین سفر یک وزیر خارجه انگلیس به تهران بعد از حدود ۱۴ سال خواهد بود.

گروهی از تجار انگلیسی و همچنین «سایمون گس» نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ای، هاموند را در سفر به ایران همراهی می‌کنند.

به نوشته گاردین، سفارت انگلیس در ابتدا با حضور گروهی از دیپلمات‌ها به ریاست «آجی شرما» که از سال ۲۰۱۳ کاردار غیرمقیم سفارت انگلیس بوده است، آغاز به کار می‌کند.

بر اساس این گزارش، سفیر جدیدی تعیین شده ولی نام وی هنوز اعلام نشده است.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز