خبرگزاری کار ایران

انتقاد لیبرمن از سیاست‌های نتانیاهو

وزیر خارجه سابق اسرائیل در انتقاد از عملکرد دولت این رژیم، تصریح کرد سیاست‌های نخست‌وزیر به تضعیف وزارت خارجه انجامیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک از اقدام‌های اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در بستن دفاتر نمایندگی تل‌آویو در برخی کشورها انتقاد کرد و متذکر شد که این اقدام‌ها باعث تضعیف وزارت خارجه شده است.

 لیبرمن افزود که نتانیاهو تدابیر بستن هفت دفتر نمایندگی اسرائیل در نقاط مختلف جهان از جمله کنسولگری‌های اسرائیل در فیلادلفیا، آتلانتا و سان‌فرانسیسکو را بنابه اعتبارهای غیرواقعی اتخاذ کرده است؛ در حالی‌که اسرائیل وارد نبرد کسب توجه افکار عمومی آمریکا شده است.

لیبرمن همچنین از از تصمیم نتانیاهو در بستن سفارتخانه اسرائیل در کامرون در شرایطی که روابط اسرائیل با آن کشور رو به بهبودی است، ابراز تعجب کرده و تصریح کرد، قرار است ماه آینده رای‌گیری‌های مهمی در سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شود و موضوع نگران‌کننده این است که وزارت خارجه اسرائیل نتواند طرح‌هایی را که به ضرر تل‌آویو است، خنثی کند. این مشکل مختص کارکنان وزارت خارجه نیست بلکه امنیت داخلی و قدرت اسرائیل در دفاع از خود در عرصه جهانی تضعیف می‌شود.

کد خبر : ۲۹۶۳۱۵