خبرگزاری کار ایران

نگرانی سازمان ملل از شکنجه پسر قذافی در زندان

سازمان ملل متحد، امروز - سه‌شنبه - نسبت به شکنجه یکی از پسران رهبر سابق لیبی در زندان گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق‌الاوسط، تصاویر شکنجه و ضرب و شتم «الساعدی القذافی» پسر «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در زندان «الهضبه» وابسته به گروه شبه‌نظامی «فجرلیبی» درز کرد.

دادستان لیبی اعلام کرده است که تحقیقات درباره این تصاویر را آغاز می‌کند.

در همین حال، «سمیر غطاس» سخنگوی هیئت سازمان ملل متحد برای کمک به لیبی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به شکنجه و ضرب و شتم زندانیان به‌ویژه الساعدی القذافی در زندان‌های لیبی، گفت: «این هیات با مقام‌های ذی‌ربط درباره این موضوع تماس برقرار خواهد کرد.»

این سخنگو افزود: «براساس قوانین بین‌المللی، شکنجه و اقدام‌های سختگیرانه، غیرانسانی و اهانت‌آمیز کلا ممنوع است همان‌گونه که قانون اساسی لیبی نیز همه موارد شکنجه جسمی و روحی را منع می‌کند.»

طبق این گزارش، نیجر در ماه مارس سال ۲۰۱۴ الساعدی القذافی را به لیبی تحویل داد. حدود ۲۰ روز پس از این تاریخ نوار ویدئویی الساعدی القذافی منتشر شد که از برخورد خوب زندانبانان تشکر می‌کرد. اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این نوار ویدئویی در واقع از پیش طراحی شده و او مجبور شده بود این سخنان را بیان کند.

کد خبر : ۲۹۵۱۶۸