خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دمشق:

داعش در دامن اردوغان پرورش یافته است

دمشق در واکنش به تجاوز جنگنده‌های ترکیه به حریم هوایی سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، گفت که داعش در دامن خود اردوغان بزرگ شده است.

به گزارش ایلنا، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» اعلام کرد سوریه از هر اقدامی در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می‌کند.

المقداد تصریح کرد که سوریه هرگز به دلیل اختلافات سیاسی جاری در منطقه، منزوی نمی‌شود و در عین حال علیه هیچ کشور عربی توطئه‌چینی نمی‌کند.

المقداد که در حاشیه مراسم کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم تکفیری صحبت می‌کرد، افزود: «مهم‌ترین دغدغه سوریه همواره مساله محوری منطقه عربی یعنی مساله فلسطین بوده است.»

معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر آمادگی این کشور برای همکاری با سازمان ملل متحد و نیز علاقه‌مندان به مبارزه با تروریسم، گفت که ماموریت «استفان دی‌مستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه هنوز شکست نخورده است.

به گفته المقداد، دی‌میستورا در جریان سفر اخیر خود به دمشق دیدگاه‌های جدیدی را مطرح کرده است و طرف سوری نیز به نوبه خود دیدگاه‌های خود را درباره دستیابی به راهکاری برای حل بحران کنونی این کشور ارائه داده است.

این دیپلمات سوریه درخصوص نفوذ شماری از نیروهای ارتش ترکیه به شمال سوریه در جریان جنگ با گروه تروریستی داعش، گفت: «سوریه هیچ‌گونه تحرک ترکیه در داخل خاک خود را قبول نمی‌کند و آنکارا باید به حاکمیت سوریه احترام بگذارد.»

المقداد در ادامه افزوود که دولت برخاسته از حزب حاکم «عدالت و توسعه»، طی سال‌های گذشته و حتی طی هفته‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌ها به سوریه تجاوز کرده و این در حالی است که ترکیه از مهم‌ترین حامیان تروریست‌ها، عناصر مسلح و قاتلان ملت سوریه محسوب می‌شود.»

وی از «این تحرکات ترکیه به بهانه مبارزه با داعش ابراز تعجب کرد و گفت که این گروه تروریستی در دامن خود اردوغان بزرگ شده است.»

کد خبر : ۲۹۲۷۹۱