خبرگزاری کار ایران

واکنش اهانت‌آمیز اردوغان به انتقاد گل

رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به انتقادهای همتای قبلی خود درباره سیاست منطقه‌ای این کشور، به صورت غیرمستقیم او را «بزدل و خائن» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به توصیه «عبدالله گل» همتای قبلی خود و از اعضای ارشد حزب حاکم «عدالت و توسعه» در خصوص لزوم بازنگری در سیاست‌های منطقه‌ای آنکارا، به شدت و به صورت اهانت‌آمیز از وی انتقاد کرد.

اردوغان ضمن رد توصیه عبدالله گل، به طور غیر مستقیم او را «بزدل و خائن» توصیف کرد و گفت: «خائنان، بزدلان، افراد متردد و کسانی که در جهان سیاست بر منافع شخصی خود اصرار دارند را پشت سر گذاشتیم و مسیر سیاسی خود را بدون تغییری کامل کردیم، ولی آنها امروز خارج از عرصه سیاست هستند.»

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری پیشین ترکیه، روز شنبه در حاشیه یک مراسم افطاری در استانبول از سیاست خارجی کشورش انتقاد و تاکید کرده بود آنکارا باید در سیاست خود در قبال منطقه خاورمیانه بازنگری کند و دیدگاه‌های واقع بینانه‌تری در پیش گیرد. این انتقاد وی سبب رویارویی سخت وی با اردوغان شد.

گل در ابن مراسم که اردوغان نیز حضور داشت، تاکید کرده بود: «به صراحت باید بگویم که تصور می‌کنم نیازمند بازنگری در سیاست خارجی خود در قبال خاورمیانه و کشورهای عربی هستیم، به گونه‌ای که واقع بینانه‌تر باشد.»

وی تاکید کرده بود ترکیه باید روابط خود با همه کشورهای منطقه از مصر تا‌ لیبی و از یمن تا خلیج‌فارس توسعه دهد و بار دیگر به الگویی برای این کشورها تبدیل شود. 

 

کد خبر : ۲۹۰۱۰۲