خبرگزاری کار ایران

ترکیه ۲۱ نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کرد!

ترکیه که متهم است زمینه ورود تروریست‌های خارجی وابسته به داعش را به سوریه تسهیل می‌کند، روز جمعه از بازداشت ۲۱ نفر به اتهام همکاری با این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، پلیس ترکیه در عملیاتی که مهم توصیف شده موفق شد ۲۱ فرد مظنون به همکاری و ارتباط با تروریست‌های داعش را بازداشت کند.

بنابر این گزارش که روز جمعه منتشر شد، بازداشت این افراد همزمان در چهار شهر در استان‌های «شانلی‌اورفا» نزدیک مرز سوریه، «مرسین» در جنوب، استان «قوجاایلی» در شرق و «استانبول» انجام شده است.

ظاهرا سه نفر از بازداشت‌شدگان که خارجی هستند قصد داشته‌اند با سفر به سوریه، به گروه تروریستی داعش بپیوندند. ملیت این سه نفر هنوز اعلام نشده است.

براین اساس، استان‌های جنوبی ترکیه از راه‌های اصلی عبور داوطلبان همکاری با گروه‌های تروریستی در سوریه محسوب می‌شود.

دولت ترکیه بارها متهم به حمایت از تروریست‌های داعش و عدم برخورد جدی با افرادی شده که از طریق مرزهای این کشور خود را به سوریه می‌رسانند.

ترکیه این اتهام‌ها را همواره رد کرده است. این کشور، هفته گذشته نیروهای نظامی خود در مرزهای سوریه را تقویت کرد و از پیگرد و برخورد با حامیان این گروه تروریستی خبر داد.

به گفته‌ برخی تحلیلگران، آنکارا به دلیل نگرانی از عملیات تلافی‌جویانه تروریستی از برخورد قاطع با حامیان و ابستگان به گروه داعش در ترکیه خودداری می‌کند.

کد خبر : ۲۸۹۶۵۵