خبرگزاری کار ایران

رشوه عربستان به اردن برای اشغال بخش‌هایی از عراق و سوریه

منابع اطلاعاتی فاش کردند عربستان سعودی به اردن وعده داده است در صورت اشغال مناطقی از سوریه و عراق، به این کشور 20 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل، در پی اقدام «عبدالله دوم» پادشاه سعودی در رونمایی از پرچم هاشمی‌ها و برافراشتن آن پس از گذشت 500 سال، گمانه‌‌زنی‌های مختلفی در این‌باره مطرح شد. برخی آن را تلاش اردن برای تحرکات نظامی توسعه‌طلبانه در منطقه ارزیابی کردند.

در همین راستا، پایگاه خبری «دبکا» که وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم در گزارشی فاش کرد عربستان سعودی به پادشاه اردن پیشنهاد داده است در قبال دریافت 20  میلیارد دلار از ریاض، استان‌ «درعا» و منطقه «جبل العرب» در استان «السویدا»ی سوریه و همچنین شهر «الرمادی» در استان الانبار عراق را ضمیمه خاک اردن کند.

طبق گزارش این منبع، هدف عربستان از این پیشنهاد که به نظر می رسد عبد الله دوم پادشاه اردن آن را پذیرفته، حمایت از سعودی‌ها در برابر گسترش داعش از عراق و سوریه به خاک عربستان  است.

پادشاه اردن  نیز با رونمایی از پرچم هاشمی‌ها همزمان با اعلام حمایت از نیروهای عشایر در شرق سوریه و غرب عراق در نبرد با داعش، زمینه این طرح مورد قبول اسرائیل را آماده کرده است.

 

کد خبر : ۲۸۸۲۷۳