خبرگزاری کار ایران

آنکارا: تحولات شمال سوریه «ساختار جمعیتی منطقه» را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۳۳۲

مقامات ترکیه در نشست اخیر شورای امنیت ملی این کشور که برای بررسی مداخله احتمالی در سوریه تشکیل شده بود، ابراز عقیده کردند تحولات فعلی در شمال سوریه «ساختار جمعیتی منطقه» را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، دیروز- دوشنبه- نشست ویژه‌ شورای امنیت ملی ترکیه را برگزار کرد تا احتمال حمله‌ نظامی ارتش این کشور به سوریه را با مقامات ارشد دولت و ارتش، بررسی کند. 

این اقدام اردوغان در پی پیشروی نیروهای کرد در سوریه و قوت گرفتن احتمال تشکیل دولت کرد در مناطقی از سوریه، انجام گرفت.

اردوغان هفته‌ گذشته بعد از پیشروی کردها گفته بود که او «اجازه نمی‌دهد» دولتی کرد در شمال سوریه تشکیل شود و تاکید کرده بود که ترکیه «به هر قیمتی» از تشکیل دولتی جدید در مرزهای جنوبی خود جلوگیری خواهد کرد.

بعد از این نشست چهار ساعته که با حضور تمامی فرماندهان ارشد نظامی ترکیه تشکیل شده بود، دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که سران ترکیه در این نشست «خطرهای احتمالی» قدرت‌گیری کردها در سوریه را بررسی کرده و «راه‌های ممکن» برای مقابله را مرور کردند.

این بیانیه همچنین تاکید کرد که مقامات ترکیه معتقدند تحولات فعلی در شمال سوریه «ساختار جمعیتی منطقه» را تهدید می‌کند.

روزنامه‌ ترکیه‌ای «حریت» گزارش داد که بیش از ۱۲ هزار نیروی نظامی ترک درحال آماده‌باش به‌سر می‌برند و برای ورود به خاک سوریه آماده‌اند.

پیش از این نیز رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند که اردوغان و «داوود اوغلو» نخست‌وزیر از ارتش ترکیه خواسته‌اند تا اجازه‌ی دخالت نظامی را بررسی و صادر کند.

داوود اوغلو، یکشنبه گذشته تهدید کرد که آنکارا «اقدام ضروری و لازم» را در برابر هرگونه تهدیدی در مرزهای خود انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز