خبرگزاری کار ایران

«ناظر حقوق بشر سوریه» اعلام کرد:

۳۰۲۷ نفر در سال گذشته توسط داعش در سوریه اعدام شدند

مرکز موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد گروه تروریستی داعش طی یک سال گذشته، بیش از ۳ هزار نفر را در سوریه اعدام کرده، که بیشتر از نیمی از آنها غیرنظامی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناظر حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) که مقر آن در لندن است، در گزارشی اعلام کرد از ۱۹ ژوئن سال گذشته میلادی، شمار اعدام‌هایی که به دست «داعش» انجام شده و این سازمان ثبت کرده، به ۳۰۲۷ نفر رسیده است.

بنا به این گزارش، در میان این افراد، ۱۷۸۷ نفر غیرنظامی از جمله ۷۴ نفر کودک هستند.

اعضای خاندان سنی‌مذهب «شعیطات» نزدیک به نیمی از این غیرنظامیان را تشکیل می‌دهند که سال گذشته میلادی در «دیرالزور» اعدام شده‌اند.

در میان اعدام‌شدگان همچنین گروهی از ساکنان شهر عمدتا کرد نشین «کوبانی» (عین العرب) است که عناصر تررویستی داعش، جمعه گذشته در اشغال دوباره آن ناکام ماندند و به گفته ناظر حقوق بشر سوریه، دست‌کم ۲۲۳ نفر طی هفته گذشته در این شهر اعدام شده‌اند.

نزدیک به ۹۰۰ نفر از افراد مسلح اعدام‌شده از نیروهای دولتی، و ۲۱۶ نفر نیز از افراد گروه‌های معارض بودند.

گروه تروریستی داعش همچنین ۱۴۳ نفر از اعضای خود را نیز اعدام کرده است. بسیاری از این افراد کسانی بودند که تلاش می‌کردند از این گروه جدا شوند، که دستگیر و اعدام شدند.

گروه تروریستی- تکفیری داعش یک سال پیش خلافت خودخوانده خود را در بخش اعظمی از سوریه و عراق که به اشغال خود درآورده است، اعلام کرد.

 

کد خبر : ۲۸۶۹۹۸