خبرگزاری کار ایران

اسامه حمدان:

حماس امروز به طرح‌های پیشنهادی آتش‌بس پاسخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۶۶

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش طرح‌هایی را برای تکمیل توافق آتش‌بس صورت گرفته در پایان جنگ 51 روزه غزه دریافت کرده و قرار است امروز - سه‌شنبه - به آنها پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «اسامه حمدان» در گفت‌وگو با روزنامه «فلسطین» خاطر نشان کرد که رهبران جنبش حماس در حال بررسی پیشنهادات ارائه شده هستند و احتمالا امروز به آنها پاسخ خواهند داد.

وی افزود که این پیشنهادها در ادامه همان توافق آتش‌بس امضا شده در پایان جنگ غزه که رژیم صهیونیستی از اجرای مفاد آن شانه خالی کرد، ارائه شده است. به موجب توافق آتش‌بس مذکور باید محاصره غزه لغو و تمامی گذرگاه‌ها باز شده و کار احداث بندر غزه نیز آغاز می‌شد.

حمدان تصریح کرد که حماس در پاسخ خود به این طرح‌ها، مساله لغو محاصره غزه و پایان درد و رنج ساکنان این منطقه را مد نظر قرار خواهد داد.

وی درباره سفرهای متوالی هیات‌های خارجی به نوار غزه نیز گفت که «این سفرها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند و برخی از آنها با اهداف انسانی و برای اطلاع از اوضاع سخت و دشوار نوار غزه در نتیجه تداوم محاصره و برخی دیگر در راستای اهداف سیاسی و تحقق آتش‌بس صورت می‌گیرند.»

حمدان خاطر نشان کرد که کشورهای غربی می‌دانند که احتمال دارد اوضاع به سمت و سویی پیش برود که رژیم صهیونیستی قدرت کنترل آنها را نداشته باشد؛ لذا به فکر چاره‌جویی افتاده‌اند و در همین راستا طرح‌های متعددی توسط طرف‌های مختلف ارائه شده است، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

حمدان تاکید کرد که حماس موضع و شروط مشخصی در قبال چنین طرح‌هایی داشته و اعلام کرده است که قبل از ارائه و بررسی شدن هر گونه طرحی توسط طرف فلسطینی باید این تضمین داده شود که رژیم صهیونیستی آن را پذیرفته است و از اجرای آن شانه خالی نمی‌کند. علاوه بر این، طرف ارائه دهنده طرح نیز باید جدی باشد.

وی اخبار منتشر شده درباره تاکید حماس روی مدت زمان این توافق آتش‌بس را رد کرد و گفت: «این مساله در کل مربوط به آتش‌بس در مقابل پایان محاصره است» و در صورت نقض آن توسط رژیم صهیونیستی، مقاومت حق واکنش مناسب در قبال آن را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز