خبرگزاری کار ایران

ماموران خاطی فرودگاه جده به 4 سال حبس و هزار ضربه شلاق محکوم شدند

ماموران خاطی فرودگاه جده که قصد تعرض به دو نوجوان ایرانی را داشتند، از سوی دادگاه کیفری عربستان به چهار سال حبس و 1000 ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسوشیتد‌پرس، به گفته یکی از مقامات امنیتی عربستان دو مامور فرودگاه جده در پرونده تجاوز به دو زائر پسر ایرانی گناهکار شناخته شده و هرکدام به چهار سال حبس محکوم شدند.

این مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود ادامه داد که دادگاه برای هرکدام از این دو مامور عربستانی هزار ضربه شلاق نیز تعیین کرده‌است.

فروردین ماه امسال دو نوجوان ایرانی پس از انجام مراسم حج زمانی که قصد بازگشت به کشور را داشتند توسط دو مامور فرودگاه جده به بهانه بازرسی بیشتر از سایر مسافران جدا شدند. ماموران قصد تعرض به این نوجوانان را داشتند که با مقاومت آنها نتوانستند به هدف خود دست پیدا کنند.

پس از این واقعه حجت‌الاسلام حسن روحانی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده تاکید کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری های خود را ادامه داده و نسبت به مجازات مجرمین و تامین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی برای تصمیم گیری ارائه کند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از نامه رییس جمهور اعلام کرده بود « پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده امروز - دوشنبه 24 فروردین - به سازمان حج دستور داده شد تا زمانی که این افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف می‌شود و پروازهای ایران تعلیق خواهد شد.»

کد خبر : ۲۸۳۰۳۴