خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری آناتولی:

موشک «اسکاد» انصارالله جنگ را فرامرزی کرد

کارشناسان، اقدام نیروهای یمنی در شلیک موشک «اسکاد» به مواضع نظامی عربستان و کشته شدن شماری از نظامیان این کشور در این حملات را نشانه‌ای از جدی شدن وقوع جنگ زمینی بین یمنی‌ها و سعودی‌ها ارزیابی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، مناطق مرزی بین یمن و عربستان سعودی شاهد تشدید بی‌سابقه درگیری‌های مسلحانه شده است و نیروهای انصارالله در این مناطق به صورت گسترده مستقر شده‌اند.

عربستان سعودی، روز دوشنبه شماری نیرو و تجهیزات نظامی جدید را به مناطق مرزی این کشور با یمن اعزام کرد که شامل صدها تانک و توپخانه‌های جدید و هزاران سرباز و افسر با تخصص‌های مختلف است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد که نیروهای جنبش انصارالله و کمیته‌های مردمی، عصر روز گذشته -دوشنبه- «نخستین تلاش نیروهای زمینی سعودی برای نفوذ به منطقه مرزی حرض در یمن» را دفع کردند.

کارشناسان، «نفوذ» نیروهای زمینی سعودی به خاک یمن و «تشدید جنگ در مرزها» را نشانه‌ای از جدی و در عین حال گسترده‌تر شدن  «مداخله زمینی در یمن» ارزیابی می‌کنند.

در همین راستا، پایگاه خبری «العربی الجدید» در گزارشی به تحولات میدانی در مرزهای یمن و عربستان سعودی پرداخت و با اشاره به شلیک موشک اسکاد از خاک یمن به سمت پایگاه نظامی «الخالد» در «خمیس مشیط» نوشت، حملات موشکی نیروهای انصارالله به استحکامات نظامی عربستان می‌تواند مقدمه‌ای برای شلیک موشک‌های دیگر به خاک عربستان باشد. تحولات چند روز اخیر نشان می‌دهد که این جنگ، مرزها را درنوردیده است و بخشی از آن در داخل عربستان صورت می‌گیرد. همان‌گونه که خبرگزاری رسمی (عربستان) به کشته شدن دو نظامی سعودی در منطقه «عسیر» در جنوب این کشور اذعان کرد.

 برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری آناتولی گزارش داده‌اند که انصارالله شماری از نیروهای خود را به استان‌های شمالی و غربی که هیچ درگیری در آن صورت نمی‌گیرد، منتقل کرده است. هدف انصارالله اعزام این نیروها به مرزهای عربستان به ویژه مناطق وابسته به «جازان» است. همچنین نیروهای انصارالله ده‌ها موشک را به پایگاه‌های نظامی عربستان شلیک کرده‌اند.

 

کد خبر : ۲۸۲۶۵۱