خبرگزاری کار ایران

عقب‌نشینی داعش از «حسکه»

در پی عملیات نظامی ارتش سوریه در شهر «حسکه» واقع در شمال شرق این کشور، عناصر گروه تروریستی داعش دو کیلومتر از این شهر عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، امروز- یکشنبه- اعلام کرد: «در پی درگیری‌های شدید نیروهای دولتی با عناصر داعش، عناصر این گروه تروریستی از اطراف زندان الاحداث واقع در دو کیلومتری شهر حسکه فرار کردند.»

عناصر تروریستی داعش، پنجشنبه گذشته تا دروازه‌های شهر حسکه پیشروی کرده بود.

ناظر حقوق بشر سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: «نیروهای دولتی سوریه پس از بمباران گسترده مراکز تجمع این گروه در این منطقه، توانستند تا جنوب حسکه پیشروی و این گروه تروریستی را وادار به عقب‌نشینی کنند.»

عبدالرحمن افزود که درگیری‌ها در اطراف زندان الاحداث که همچنان تحت کنترل داعشی‌ها است، ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که نیروهای ارتش با کمک یگان‌های مردمی کُرد موفق شدند مرکز آموزشی و ایستگاه برق حسکه و روستاهای «الوطواطیه»، «عالیه» و «مشتل الزراعی» در حومه این شهر را از تروریست‌های تکفیری بازپس بگیرند. آنها همچنین مانع از ورود عناصر داعش به روستای «السکمان» واقع در شمال شرق حسکه شدند.

حسکه در شمال شرق سوریه در مرز با اقلیم کردستان و استان نینوای عراق قرار دارد و توسط ارتش سوریه و یگان‌های مردمی کّرد اداره می‌شود. با این حال، یگان‌های مردمی کُرد، طی چند روز گذشته از مشارکت در عملیات ارتش علیه داعش در این شهر خودداری می‌کردند.

 

کد خبر : ۲۸۲۱۲۱