خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سابق یمن:

پیشنهاد رشوه میلیون دلاری سعودی‌ها را نپذیرفتم

رئیس‌جمهوری سابق یمن اعلام کرد که عربستان سعودی به او پیشنهاد داده است در صورتی‌که با این کشور علیه جنبش انصارالله متحد شود‏، میلیون‌ها دلار به وی پرداخت خواهند کرد ولی او این پیشنهاد را رد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن و هم‌پیمان اصلی حوثی‌ها، در سخنانی اعلام کرد که عربستان سعودی به وی پیشنهاد «میلیون‌ها دلار» برای جنگ با حوثی‌ها را مطرح کرده ولی وی این پیشنهاد را رد کرده است.

رئیس‌جمهوری سابق یمن تصریح کرد که حزب وی بدون این که به صورت رسمی وارد ائتلاف با انصارالله شود، متحد این جنبش شده است و مقابله با تجاوز آشکار و وحشیانه سعودی‌ها به یمن، نقطه مشترک این دو جریان است.

صالح که با تلویزیون «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «هیچ‌وقت به قدرت بازنخواهم گشت و من و فرزندم بازگشت به قدرت را خواهان نیستیم.»

از طرف دیگر، علی عبدالله صالح که ریاست حزب «الموتمر الشعبی» (کنگره مردمی) در یمن را بر عهده دارد، عربستان سعودی را به «فتنه‌افکنی» در کشورش متهم کرد.

وی افزود که آنچه در سوریه و یمن جریان دارد، با هدف حمایت از اسرائیل و در راستای اجرای سیاست‌های آمریکا است و واشنگتن به پشتیبانی نظامی از نیروهای سعودی در یمن اذعان کرده است و موشک‌های ساخت آمریکا که اخیرا در منطقه «فج عطان» کشف شد، موید این مقوله است.

رئیس‌جمهوری سابق یمن در ادامه حمایت قاطعانه خود را از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد.

 

کد خبر : ۲۸۰۴۱۶